é rýchlejšie, no hodnotiť situáciu len prostredníctvom telefonických informácií sa objektívne nedá," povedal Vajda.
To, že jedna nehoda môže spôsobiť kolaps dopravy celomestského významu, považuje Vajda za "bežný jav 21. storočia, keď mestá, žiaľ, žijú takýmto spôsobom". Prístavný most ako diaľničný nepatrí mestu, preto zodpovednosť za včerajší kolaps samospráva odmieta.
Keby sa podobná situácia stala na budúci rok v lete, podobný kolaps by podľa Vajdových slov už nenastal. "Samozrejme, situácii na diaľničnom obchvate by sa nedalo predísť a na príjadzových cestách do mesta by to vyzeralo podobne. Vnútromestská doprava by však nemala byť natoľko postihnutá, lebo pre jej potreby už bude slúžiť piate premostenie Dunaja. Nedeľnajšia havária jednoznačne ukázala, že ďalší most je nevyhnutný," dodal Vajda.
Podľa hovorkyne magistrátu Evy Chudinovej pomôže aj dobudovanie tunela Sitina a šiesty most cez Dunaj za Slovnaftom. Denne do Bratislavy príde 240-tisíc áut, dodala Chudinová. (mk)