SME

Havária kamióna spôsobila dopravný kolaps

Havária kamióna, ktorý sa v nedeľu večer prevrátil na Prístavnom moste, spôsobila včera predpoludním v meste dopravný kolaps. Prístavný most v smere do Petržalky bol uzavretý ešte pätnásť hodín po nehode, keď už ťahač s návesom odstránili. Kamión sa ...

FOTO SME - PAVOL MAJER

Havária kamióna, ktorý sa v nedeľu večer prevrátil na Prístavnom moste, spôsobila včera predpoludním v meste dopravný kolaps. Prístavný most v smere do Petržalky bol uzavretý ešte pätnásť hodín po nehode, keď už ťahač s návesom odstránili. Kamión sa síce podarilo vykliesniť a odtiahnuť ešte v noci, hasiči museli z cesty odstrániť z nádrže vyliatu naftu a pracovníci Slovenskej správy ciest až do obeda opravovali zdemolované zvodidlá. Most otvorili nakoniec desať minút po poludní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Bez namontovaných zvodidiel nebolo možné spustiť dopravu, lebo by mohlo dôjsť k ďalšej dopravnej nehode," povedala Alena Toševová z krajského policajného riaditeľstva. Podľa jej slov nebolo na zmiernenie dôsledkov na plynulosť dopravy v iných častiach mesta možné otvoriť ani jeden pruh, ani s výrazným rýchlostným obmedzením. "Nechceli sme riskovať, že by prišlo k ďalšiemu dopravnému nešťastiu," dodala. Po moste sa teda premávalo len v smere z Petržalky.

Keďže Prístavný most, cez ktorý len v smere do Petržalky prejde denne vyše 60-tisíc vozidiel, je súčasťou jediného diaľničného obchvatu v meste, jeho zneprejazdnenie znamenalo dopravný kolaps. Situácia bola o to komplikovanejšia, že v pondelok sa v dopravnej špičke objavujú na cestách okrem bratislavských vodičov aj tisícky "cezpoľných", ktorí prichádzajú za prácou z celého Slovenska. Snaha nájsť alternatívne trasy spôsobila nakoniec zápchy prakticky v celom meste, tvorili sa aj v uliciach, kde takmer nikdy nevznikajú. Kolaps spôsobil množstvo menších nehôd. Len na samotnom diaľničnom privádzači sa stali tri, podľa policajtov sa pri nehodách nikto vážnejšie nezranil.

SkryťVypnúť reklamu

Polícia: Zdržanie spôsobili cestári

Hoci nadávky vodičov uviaznutých v zápchach smerovali v prvom rade na adresu policajtov, Toševová sa bráni. "Na príjazdových komunikáciách a dôležitých križovatkách regulovalo dopravu niekoľko desiatok policajtov, kolaps vznikol aj preto, že preťaženosť ciest je vysoká a nie sú v najlepšom stave. Polícia využila všetky svoje sily a prostriedky, aby zvádla túto situáciu," povedala.

Podľa jej slov zdržanie až do obeda spôsobili práce cestárov. Most totiž ako diaľničný patrí Slovenskej správe ciest, na starosti ho má jej odnož Správa diaľnic. "Od rána sa čakalo len na osadenie nových zvodidiel. S prácami však začali cestári až okolo desiatej predpoludním. Otázky, prečo zdržanie trvalo tak dlho, treba adresovať týmto smerom," tvrdí Toševová.

SkryťVypnúť reklamu

Vedenie Slovenskej správy ciest má však iný názor. "Podľa mojich informácií začali naši pracovníci vymienať zvodidlá už o ôsmej. Najprv sa čakalo na odstránenie kamióna, čo sa definitívne podarilo až o pol šiestej ráno. Naše vozidlá nemajú na Domkárskej výjazd na diaľnicu, preto museli ísť cez mesto, čo spôsobilo ďalšie zdržanie. Našou úlohou bolo odstrániť 40 metrov starých zvodidiel a vymeniť ich za náhradné betónové. Nemyslím si, že by sa to dalo stihnúť oveľa skôr, zvodidlá totiž nebolo možné meniť, kým neuvoľnili kamión," vysvetlil hovorca Slovenskej správy ciest Juraj Fürst.

Ako sa to všetko začalo

Krátko pred deviatou v nedeľu večer prechádzal cez Prístavný most v smere do Petržalky nemecký kamión s nákladom mäsa. Na hranicu už nedošiel, pretože sa nad petržalským brehom prevrátil a zostal zakliesnený v medzere medzi dvoma nájazdmi. Jeho 41-ročný vodič pri nehode vypadol z kabíny, pád z tridsaťmetrovej výšky na zem nemohol prežiť. Nehoda iného účastníka nemala. Či bol príčinou tragédie mikrospánok vodiča, technické problémy alebo niečo iné, policajti zatiaľ nevedia, prípad sa vyšetruje. (mk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 97 042
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 044
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 728
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 963
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 034
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 763
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu