SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Havária kamióna spôsobila dopravný kolaps

Havária kamióna, ktorý sa v nedeľu večer prevrátil na Prístavnom moste, spôsobila včera predpoludním v meste dopravný kolaps. Prístavný most v smere do Petržalky bol uzavretý ešte pätnásť hodín po nehode, keď už ťahač s návesom odstránili. Kamión sa ...

FOTO SME - PAVOL MAJER

Havária kamióna, ktorý sa v nedeľu večer prevrátil na Prístavnom moste, spôsobila včera predpoludním v meste dopravný kolaps. Prístavný most v smere do Petržalky bol uzavretý ešte pätnásť hodín po nehode, keď už ťahač s návesom odstránili. Kamión sa síce podarilo vykliesniť a odtiahnuť ešte v noci, hasiči museli z cesty odstrániť z nádrže vyliatu naftu a pracovníci Slovenskej správy ciest až do obeda opravovali zdemolované zvodidlá. Most otvorili nakoniec desať minút po poludní.

"Bez namontovaných zvodidiel nebolo možné spustiť dopravu, lebo by mohlo dôjsť k ďalšej dopravnej nehode," povedala Alena Toševová z krajského policajného riaditeľstva. Podľa jej slov nebolo na zmiernenie dôsledkov na plynulosť dopravy v iných častiach mesta možné otvoriť ani jeden pruh, ani s výrazným rýchlostným obmedzením. "Nechceli sme riskovať, že by prišlo k ďalšiemu dopravnému nešťastiu," dodala. Po moste sa teda premávalo len v smere z Petržalky.

Keďže Prístavný most, cez ktorý len v smere do Petržalky prejde denne vyše 60-tisíc vozidiel, je súčasťou jediného diaľničného obchvatu v meste, jeho zneprejazdnenie znamenalo dopravný kolaps. Situácia bola o to komplikovanejšia, že v pondelok sa v dopravnej špičke objavujú na cestách okrem bratislavských vodičov aj tisícky "cezpoľných", ktorí prichádzajú za prácou z celého Slovenska. Snaha nájsť alternatívne trasy spôsobila nakoniec zápchy prakticky v celom meste, tvorili sa aj v uliciach, kde takmer nikdy nevznikajú. Kolaps spôsobil množstvo menších nehôd. Len na samotnom diaľničnom privádzači sa stali tri, podľa policajtov sa pri nehodách nikto vážnejšie nezranil.

Polícia: Zdržanie spôsobili cestári

Hoci nadávky vodičov uviaznutých v zápchach smerovali v prvom rade na adresu policajtov, Toševová sa bráni. "Na príjazdových komunikáciách a dôležitých križovatkách regulovalo dopravu niekoľko desiatok policajtov, kolaps vznikol aj preto, že preťaženosť ciest je vysoká a nie sú v najlepšom stave. Polícia využila všetky svoje sily a prostriedky, aby zvádla túto situáciu," povedala.

Podľa jej slov zdržanie až do obeda spôsobili práce cestárov. Most totiž ako diaľničný patrí Slovenskej správe ciest, na starosti ho má jej odnož Správa diaľnic. "Od rána sa čakalo len na osadenie nových zvodidiel. S prácami však začali cestári až okolo desiatej predpoludním. Otázky, prečo zdržanie trvalo tak dlho, treba adresovať týmto smerom," tvrdí Toševová.

Vedenie Slovenskej správy ciest má však iný názor. "Podľa mojich informácií začali naši pracovníci vymienať zvodidlá už o ôsmej. Najprv sa čakalo na odstránenie kamióna, čo sa definitívne podarilo až o pol šiestej ráno. Naše vozidlá nemajú na Domkárskej výjazd na diaľnicu, preto museli ísť cez mesto, čo spôsobilo ďalšie zdržanie. Našou úlohou bolo odstrániť 40 metrov starých zvodidiel a vymeniť ich za náhradné betónové. Nemyslím si, že by sa to dalo stihnúť oveľa skôr, zvodidlá totiž nebolo možné meniť, kým neuvoľnili kamión," vysvetlil hovorca Slovenskej správy ciest Juraj Fürst.

Ako sa to všetko začalo

Krátko pred deviatou v nedeľu večer prechádzal cez Prístavný most v smere do Petržalky nemecký kamión s nákladom mäsa. Na hranicu už nedošiel, pretože sa nad petržalským brehom prevrátil a zostal zakliesnený v medzere medzi dvoma nájazdmi. Jeho 41-ročný vodič pri nehode vypadol z kabíny, pád z tridsaťmetrovej výšky na zem nemohol prežiť. Nehoda iného účastníka nemala. Či bol príčinou tragédie mikrospánok vodiča, technické problémy alebo niečo iné, policajti zatiaľ nevedia, prípad sa vyšetruje. (mk)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 580
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 870
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 650
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 290
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 414
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 386
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 294
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 311
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 300
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 487
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu