lavy rozširovať Vlársku ulicu pre osobnú dopravu a MHD na Kolibu a späť. Na oboch stranách vozovky treba získať asi tri metre. Vznikne tak plnohodnotné prepojenie Kramárov a Koliby. Overovanie pozemkov bolo ukončené 7. júla. Mestská rada na základe toho minulý týždeň schválila návrh na vyvlastnenie, o ktorom bude rozhodovať mestské zastupiteľstvo na budúci týždeň, povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.
Plány na rozšírenie ulice, ktorej podmienkou je skúpenie pozemkov pozdĺž cesty, boli zakotvené v územnom pláne už pred 30 rokmi, povedal námestník primátora pred dopravu Karol Kolada, ktorý je zároveň poslancom miestneho zastupiteľstva Nové Mesto. To pred šiestimi rokmi schválilo dnešný variant riešenia prístupu na Kolibu - za hovoril fakt, že Vlárska ulica pokračuje dnes nefunkčným premostením Magurskej a mohla by ústiť na konečnú trolejbusov pod Kamzíkom. Bude však treba zbúrať plot, ktorý v súčasnosti zatarasuje ulicu, a dobudovať asi 50-metrový úsek vozovky.
Podľa Koladu je rozšírenie Vlárskej v záujme mesta, pretože jediná dnešná cesta na Kolibu so začiatkom na Podkolibskej je nepostačujúca. V prípade havárie na nej je Koliba odrezaná od sveta. Proces však zdržali nesúhlasné stanoviská vlastníkov pozemkov, ktorí sa obávajú zhustenia dopravy. Majitelia si založili občiansku iniciatívu, a argumentovali, že rozšíriť by sa mala súbežná Bárdošova ulica. Tá však podľa Koladu nie je vhodná na obojsmernú premávku vozidiel MHD. Kolada však podľa vlastných slov verí, že k dohode s majiteľmi predsa len dôjde. (lin)