Súčasťou nosného systému dopravy bude vybudovanie novej podzemnej železničnej stanice v širšom centre mesta - takzvanej filiálky. Projekt bude úzko súvisieť s pripravovaným nosným koľajovým systémom, ktorý spojí Petržalku s centrom mesta. "Základom pre spojenie je rekonštrukcia Starého mosta v Bratislave, ktorá by sa mala začať v roku 2006 s nákladmi okolo 800 miliónov korún," povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. Ukončenie rekonštrukcie mosta, po ktorom bude premávať rýchlodrážna električka, sa predpokladá do 12 mesiacov od jej začatia. Prvou etapou po rekonštrukcii bude vybudovanie úseku Janíkov dvor Petržalka - centrum, ktorý by malo byť ukončené najskôr v roku 2009 a malo by disponovať 25 vozidlami. "Náklady na tento úsek vyčíslilo mesto na úrovni približne 8 až 10 miliárd," podčiarkla Chudinová.
Súčasťou vysokorýchlostného prepojenia bude aj vybudovanie prípojky na hlavnú železničnú stanicu a koľajového spojenia s bratislavským letiskom. "Podľa územno-projektovej dokumentácie mesta ide o spojenie viedenského a bratislavského letiska. Mesto preto plánuje zmodernizovať existujúcu železničnú trať a dobudovať jeden kilometer novej trate, ktorá by mala viesť až k letisku," špecifikovala Chudinová. Dodala, že ukončenie predpokladá mesto do roku 2009.
(mk, sita)