V Novom moste sú umiestnené dve vodovodné potrubia, každé s priemerom 800 mm. V súvislosti s nedeľnou haváriou potrubia na Rázusovom nábreží sme sa opýtali hovorkyne Bratislavskej vodárenskej spoločnosti Jany Štulajterovej, či je ich stav monitorovaný a či by v prípade havárie neohrozili bezpečnosť mosta.
"Na oboch koncoch mosta sú armatúrne komory trvalo napojené na elektrický prúd. Okrem toho je na strane Starého Mesta pripojený na havarijný obvod dieselový agregát ako náhradný zdroj elektrického napätia. Vodovodné potrubia sú na armatúrnych komorách motora opatrené vždy dvojicou rýchlouzatváracích klapiek, takže potrubie v moste je chránené ôsmimi rýchlouzávermi," povedala hovorkyňa.
Ich ovládanie je pod automatickou kontrolou osemdesiatich serverov, ktoré sú umiestnené povedľa každého z potrubí v Novom moste.
Pri stavbe Nového mosta boli na žiadosť vodárov v jeho spodnej časti po konzultácii s konštruktérmi a statikmi mosta vyrezané otvory na odvedenie vody. Tie by v prípade havárie potrubia zabránili, aby sa most vodou preťažil.
(japa)