SME

Uvažuje sa o ďalších mostoch cez Dunaj

Hoci ešte stále nie je dostavaný ani piaty most cez Dunaj, existujú už plány na vybudovanie ďalšieho premostenia rieky. Bratislava by tak okolo roku 2020 mala mať minimálne o jeden most viac.

Približne v týchto miestachy by mal o pätnásť rokov vyrásť nový bratislavský most, súčasť nultého diaľničného okruhu.

FOTO SME - PAVOL MAJER

Hoci ešte stále nie je dostavaný ani piaty most cez Dunaj, existujú už plány na vybudovanie ďalšieho premostenia rieky. Bratislava by tak okolo roku 2020 mala mať minimálne o jeden most viac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"V dopravnom genereli mesta je zakomponovaná aj výstavba šiesteho mosta. Mal by byť súčasťou vonkajšieho okruhu - privádzača na všetky diaľnice v širšom regióne, teda aj na území Rakúska, Maďarska a Česka, a mal by nadväzovať aj na bratislavský komunikačný systém. Okruh by široko obchádzal Bratislavu od diaľnice prichádzajúcej z Česka a zo Záhoria popod časť Karpát, poza Vajnory," povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.

SkryťVypnúť reklamu

Most by mal stáť východne od mesta po prúde rieky, niekde poniže Slovnaftu. Podľa dnešných odhadov by výstavba takéhoto okruhu stála dvadsať až tridsať miliárd korún, čo by mestská pokladnica určite nezvládla ani pri predpokladanom raste príjmov mesta v budúcnosti. "Vážnejšie sa dá o vonkajšom okruhu a teda aj o výstavbe mosta uvažovať až po roku 2010. Preto sa dnes ešte nedá ani špecifikovať, či pôjde o diaľničný alebo iný druh mosta," hovorí Chudinová. O nultom okruhu sa na magistráte rozpráva už tri desaťročia, pre finančnú náročnosť by však mesto malo byť len čiastkovým investorom.

Od vybudovania okruhu si dopravní plánovači sľubujú, že sa cesty v meste odľahčia od akejkoľvek tranzitnej a diaľničnej dopravy.

Možno pribudne most pre chodcov

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s pripravovanou výstavbou nového centra mesta na oboch brehoch rieky medzi Starým a Prístavným mostom sa vyskytli úvahy aj o tom, že by niekde na úrovni národného divadla mohol pribudnúť promenádny most na spôsob pražského Karlovho mosta alebo londýnskeho Millenium Bridge.

Či však most skutočne postavia, je zatiaľ veľmi otázne. Najprv treba rozhodnúť, čo bude stáť na petržalskej strane. "Minulý týždeň vyhodnotili súťaž o územný plán zóny, víťaza vyhlási primátor tento týždeň. Keď bude plán vypracovaný, bude ho ešte musieť schváliť mestské zastupiteľstvo," povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.

Mesto chce mať totiž jasne zadefinované, čo môže a čo nemôže na území vyrásť. Na magistráte by sa tak chceli vyhnúť problémom, aké majú s podhradím, kde sú už pozemky predané, ale ešte stále nie je jasné, čo sa tu môže stavať.

SkryťVypnúť reklamu

Pozemky na ľavom brehu Dunaja už vlastní írska spoločnosť Ballymore Properties, ktorá tu plánuje zhruba desaťmiliardové investície. Po dokončení by tu mali byť byty, kancelárie, zábavné centrá. "O moste sa síce rozpráva, ale je v nedohľadne. Pravdepodobne jediná možnosť, ako ho naozaj postaviť je, že aj pozemky na oboch brehoch rieky budú patriť jednému investorovi," hovorí Branislav Kaliský zo spoločnosti ReSpect, ktorá projektovala centrum pre írskeho investora.

Most pre chodcov nemusí niesť takú záťaž ako mosty pre automobilovú dopravu, a tak majú architekti viac priestoru na dizajnové riešenie. Most nebude financovaný z mestských peňazí, preto je rozhodnutie o výstavbe len na investorovi.

O tom, komu petržalské územie predajú, sa však rozhodne súťažou, až keď bude na svete územný plán zóny. "Most určite nebude dôvodom, aby sme sa rozhodli pre toho- -ktorého investora. Zvíťazí najvýhodnejšia ponuka," uzavrela Chudinová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 385
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 600
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 561
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 250
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 911
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 796
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 355
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 742
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 312
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 204
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 465
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 684
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 214
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 284
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 799
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu