SME

Uvažuje sa o ďalších mostoch cez Dunaj

Hoci ešte stále nie je dostavaný ani piaty most cez Dunaj, existujú už plány na vybudovanie ďalšieho premostenia rieky. Bratislava by tak okolo roku 2020 mala mať minimálne o jeden most viac.

Približne v týchto miestachy by mal o pätnásť rokov vyrásť nový bratislavský most, súčasť nultého diaľničného okruhu.

FOTO SME - PAVOL MAJER

Hoci ešte stále nie je dostavaný ani piaty most cez Dunaj, existujú už plány na vybudovanie ďalšieho premostenia rieky. Bratislava by tak okolo roku 2020 mala mať minimálne o jeden most viac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"V dopravnom genereli mesta je zakomponovaná aj výstavba šiesteho mosta. Mal by byť súčasťou vonkajšieho okruhu - privádzača na všetky diaľnice v širšom regióne, teda aj na území Rakúska, Maďarska a Česka, a mal by nadväzovať aj na bratislavský komunikačný systém. Okruh by široko obchádzal Bratislavu od diaľnice prichádzajúcej z Česka a zo Záhoria popod časť Karpát, poza Vajnory," povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.

SkryťVypnúť reklamu

Most by mal stáť východne od mesta po prúde rieky, niekde poniže Slovnaftu. Podľa dnešných odhadov by výstavba takéhoto okruhu stála dvadsať až tridsať miliárd korún, čo by mestská pokladnica určite nezvládla ani pri predpokladanom raste príjmov mesta v budúcnosti. "Vážnejšie sa dá o vonkajšom okruhu a teda aj o výstavbe mosta uvažovať až po roku 2010. Preto sa dnes ešte nedá ani špecifikovať, či pôjde o diaľničný alebo iný druh mosta," hovorí Chudinová. O nultom okruhu sa na magistráte rozpráva už tri desaťročia, pre finančnú náročnosť by však mesto malo byť len čiastkovým investorom.

Od vybudovania okruhu si dopravní plánovači sľubujú, že sa cesty v meste odľahčia od akejkoľvek tranzitnej a diaľničnej dopravy.

Možno pribudne most pre chodcov

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s pripravovanou výstavbou nového centra mesta na oboch brehoch rieky medzi Starým a Prístavným mostom sa vyskytli úvahy aj o tom, že by niekde na úrovni národného divadla mohol pribudnúť promenádny most na spôsob pražského Karlovho mosta alebo londýnskeho Millenium Bridge.

Či však most skutočne postavia, je zatiaľ veľmi otázne. Najprv treba rozhodnúť, čo bude stáť na petržalskej strane. "Minulý týždeň vyhodnotili súťaž o územný plán zóny, víťaza vyhlási primátor tento týždeň. Keď bude plán vypracovaný, bude ho ešte musieť schváliť mestské zastupiteľstvo," povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.

Mesto chce mať totiž jasne zadefinované, čo môže a čo nemôže na území vyrásť. Na magistráte by sa tak chceli vyhnúť problémom, aké majú s podhradím, kde sú už pozemky predané, ale ešte stále nie je jasné, čo sa tu môže stavať.

SkryťVypnúť reklamu

Pozemky na ľavom brehu Dunaja už vlastní írska spoločnosť Ballymore Properties, ktorá tu plánuje zhruba desaťmiliardové investície. Po dokončení by tu mali byť byty, kancelárie, zábavné centrá. "O moste sa síce rozpráva, ale je v nedohľadne. Pravdepodobne jediná možnosť, ako ho naozaj postaviť je, že aj pozemky na oboch brehoch rieky budú patriť jednému investorovi," hovorí Branislav Kaliský zo spoločnosti ReSpect, ktorá projektovala centrum pre írskeho investora.

Most pre chodcov nemusí niesť takú záťaž ako mosty pre automobilovú dopravu, a tak majú architekti viac priestoru na dizajnové riešenie. Most nebude financovaný z mestských peňazí, preto je rozhodnutie o výstavbe len na investorovi.

O tom, komu petržalské územie predajú, sa však rozhodne súťažou, až keď bude na svete územný plán zóny. "Most určite nebude dôvodom, aby sme sa rozhodli pre toho- -ktorého investora. Zvíťazí najvýhodnejšia ponuka," uzavrela Chudinová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 147
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 691
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 981
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 376
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 972
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 561
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 232
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 969
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 788
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 338
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 515
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 686
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 055
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 113
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 731
  8. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 9 716
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu