Posledná fáza otáčania mosta, nasúvanie celej konštrukcie na pilier, ktoré malo byť podľa pôvodných plánov ukončené už v pondelok, sa skomplikovalo. "Veci nejdú podľa harmonogramu. Znova sa vyskytli problémy s klznými platňami, ktoré sme mali aj v prvý deň otáčania ešte na brehu," povedal nám hlavný projektant stavby Miroslav Maťaščík. Platne sa pod váhou mostového telesa začali opäť posúvať. Sú od renomovanej nemeckej firmy, u ktorej ich kvalitu teraz stavitelia reklamujú.
Ďalším problémom je nízky stav hladiny rieky, priehrada v Gabčíkove totiž už nemohla zadržiavať taký veľký objem vody a tým výšku rieky regulovať. Okrem toho sa k negatívnym faktorom pridal ešte silný vietor.
Kvôli otáčaniu mosta vylúčili na bratislavskom úseku Dunaja akúkoľvek lodnú dopravu, obnovená mala byť včera večer. Už včera v popoludňajších hodinách bolo jasné, že stavitelia pre nepriaznivé podmienky do tohto termínu operáciu otáčania nestihnú. Do našej uzávierky ešte nebolo jasné, či Štátna plavebná správa na žiadosť stavebníkov pristúpi na predĺženie obmedzení v riečnej doprave. Lode by síce mostové teleso mohli bez problémov podplávať, nie je však jasné, ako by na jemné nasúvanie mostového telesa na pilier vplývalo vlnobitie spôsobené prejazdmi plavidiel.
Keď sa stavbárom podarí most nasunúť na jeho definitívne miesto, zabetónujú otočné ložisko na petržalskom brehu. Potom dobudujú zvyšnú časť mosta, aby sa spojil s nájazdom z pravého brehu.
Most je financovaný sčasti zo štátneho rozpočtu, mesto si na jeho výstavbu zobralo 1,8-miliónový úver od Európskej investičnej banky. Pôvodne po ňom mali autá jazdiť už vlani, podľa súčasných odhadov ho však sprístupnia až v máji 2005. Keďže sa posunutím výstavby o takmer dva roky zvýšili ceny materiálov a iných vstupov, ako aj sadzba dane z pridanej hodnoty na služby, most sa predražil o ďalších 679 miliónov.