SME

Nasúvanie mosta na pilier sa skomplikovalo

Posledná fáza otáčania mosta, nasúvanie celej konštrukcie na pilier, ktoré malo byť podľa pôvodných plánov ukončené už v pondelok, sa skomplikovalo. "Veci nejdú podľa harmonogramu. Znova sa vyskytli problémy s klznými platňami, ktoré sme mali aj v prvý .

Posledná fáza otáčania mosta, nasúvanie celej konštrukcie na pilier, ktoré malo byť podľa pôvodných plánov ukončené už v pondelok, sa skomplikovalo. "Veci nejdú podľa harmonogramu. Znova sa vyskytli problémy s klznými platňami, ktoré sme mali aj v prvý deň otáčania ešte na brehu," povedal nám hlavný projektant stavby Miroslav Maťaščík. Platne sa pod váhou mostového telesa začali opäť posúvať. Sú od renomovanej nemeckej firmy, u ktorej ich kvalitu teraz stavitelia reklamujú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalším problémom je nízky stav hladiny rieky, priehrada v Gabčíkove totiž už nemohla zadržiavať taký veľký objem vody a tým výšku rieky regulovať. Okrem toho sa k negatívnym faktorom pridal ešte silný vietor.

SkryťVypnúť reklamu

Kvôli otáčaniu mosta vylúčili na bratislavskom úseku Dunaja akúkoľvek lodnú dopravu, obnovená mala byť včera večer. Už včera v popoludňajších hodinách bolo jasné, že stavitelia pre nepriaznivé podmienky do tohto termínu operáciu otáčania nestihnú. Do našej uzávierky ešte nebolo jasné, či Štátna plavebná správa na žiadosť stavebníkov pristúpi na predĺženie obmedzení v riečnej doprave. Lode by síce mostové teleso mohli bez problémov podplávať, nie je však jasné, ako by na jemné nasúvanie mostového telesa na pilier vplývalo vlnobitie spôsobené prejazdmi plavidiel.

Keď sa stavbárom podarí most nasunúť na jeho definitívne miesto, zabetónujú otočné ložisko na petržalskom brehu. Potom dobudujú zvyšnú časť mosta, aby sa spojil s nájazdom z pravého brehu.

SkryťVypnúť reklamu

Most je financovaný sčasti zo štátneho rozpočtu, mesto si na jeho výstavbu zobralo 1,8-miliónový úver od Európskej investičnej banky. Pôvodne po ňom mali autá jazdiť už vlani, podľa súčasných odhadov ho však sprístupnia až v máji 2005. Keďže sa posunutím výstavby o takmer dva roky zvýšili ceny materiálov a iných vstupov, ako aj sadzba dane z pridanej hodnoty na služby, most sa predražil o ďalších 679 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 97 042
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 044
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 728
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 963
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 034
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 763
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu