SME

Presúvanie mosta musia dnes dokončiť

Po divácky najatraktívnejšom otáčaní piateho mosta ponad koryto Dunaja včera prišla na rad záverečná fáza operácie, nasúvanie telesa do jeho finálnej polohy na jediný mostový pilier neďaleko petržalského brehu. Ani včerajšok sa nezaobišiel bez technickýc

Otáčanie mosta dospelo do záverečnej fázy - jeho nasúvania do konečnej polohy na pilier pri pravom brehu. Pre drobné technické problémy boli včera popoludní stavebníci ani nie v tretine prác. Celú operáciu musia ukončiť do dnešného večera, keď po rieke opäť začnú premávať lode. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po divácky najatraktívnejšom otáčaní piateho mosta ponad koryto Dunaja včera prišla na rad záverečná fáza operácie, nasúvanie telesa do jeho finálnej polohy na jediný mostový pilier neďaleko petržalského brehu. Ani včerajšok sa nezaobišiel bez technických problémov. Mostová konštrukcia "netrafila" na pripravené klzné dráhy, oceľový most dlhý 231 metrov totiž v dôsledku teploty mierne mení svoju dĺžku. "Problémy sme už vyriešili, teraz pokračujeme v nasúvaní konštrukcie na pilier. Nie sme však ešte ani v jednej tretine," povedal nám včera o tretej popoludní generálny riaditeľ investorskej spoločnosti Metro Ladislav Csáder.

SkryťVypnúť reklamu

Stavitelia majú čas do dnešného večera. Akákoľvek riečna doprava na Dunaji je v bratislavskom úseku zastavená už šesť dní, lode by mali začať premávať dnes o siedmej večer. V ďalších mesiacoch ešte bude treba dobudovať zvyšných štyridsať metrov premostenia na petržalský breh, ako aj napojenie na estakády z oboch strán.

Práce na výstavbe mosta sa začali vlani vo februári. Investor pôvodne počítal s nákladmi 3,6 miliardy korún, prednedávnom však požiadal o ďalších 679 miliónov. Navýšenie zdôvodňujú nárastom vstupných cien, ako aj zvýšením sadzby DPH o deväť percent. Most by mali sprístupniť v máji budúceho roka.

Na moste bude dominovať svetlosivá a modrá farba, v noci by mal byť nasvietený. Jedna strana bude mať lávku pre chodcov s výťahmi pre invalidov, druhá cyklolávku. V ankete navrhli Bratislavčania mostu stovky názvov. Investor by bol za ten najjednoduchší - Piaty most, vedenie mesta sa prikláňa k pomenovaniu podľa niektorej z lokalít, ktoré so stavbou susedia.

SkryťVypnúť reklamu

S mostom v tejto lokalite sa s výhľadom na rok 2000 počítalo už takmer tridsať rokov. Mal by slúžiť hlavne mestskej doprave a odľahčiť neúmerne zaťažený Prístavný most, ktorý by inak podľa odborníkov od budúceho roka kapacitne nestačil. Zároveň sprevádzkovanie nového premostenia Dunaja umožní potrebnú rekonštrukciu Starého mosta. Podľa odhadov by po najnovšom moste malo jazdiť 40- až 45-tisíc áut denne, uvažuje sa tu aj o trolejbusovej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 855
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 114
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 455
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 100
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 428
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 393
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 963
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 803
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 133
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 363
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 010
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 941
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 537
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 350
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 079
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu