SME

Po Starom moste by už nemali jazdiť autá

Všetkých päť mostov na prejazd cez Dunaj budú môcť vodiči využívať len krátky čas. Krátko po otvorení piateho mosta v máji budúceho roka a dobudovaní príjadzových ciest naň zatvoria Starý most pre rekonštrukciu a jeho prispôsobenie pre rýchloelektričku .

Všetkých päť mostov na prejazd cez Dunaj budú môcť vodiči využívať len krátky čas. Krátko po otvorení piateho mosta v máji budúceho roka a dobudovaní príjadzových ciest naň zatvoria Starý most pre rekonštrukciu a jeho prispôsobenie pre rýchloelektričku z Petržalky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Úprava mosta je nevyhnutná aj bez ohľadu na plánovaný nosný systém MHD, pre zlepšenie plavebných podmienok. Starý most nemá v súčasnosti minimálnu potrebnú plavebnú výšku 9,1 metra," povedal hovorca primátora Milan Vajda.

Mesto si dalo spracovať technickú štúdiu, odborníci v apríli navrhli tri rôzne alternatívy úpravy. "Najefektívnejší spôsob predpokladá postupné rozobratie cestnej časti mosta, jeho nadvihnutie, nadbetónovanie a opätovné položenie pri dodržaní plavebnými predpismi stanovenej 9,1-metrovej výšky. Pri takejto úprave by sa podarilo rozšíriť železničnú časť mosta pre vedenie obojsmernej koľajovej trate. Na moste sa tiež počíta s chodcami a cyklistami, individuálna automobilová doprava však z neho bude s najväčšou pravdepodobnosťou vylúčená," dodal Vajda.

SkryťVypnúť reklamu

Predpokladaný začiatok rekonštrukcie odhadujú na magistráte na rok 2006. Starý most totiž môžu uzavrieť až po dobudovaní nového mosta, Košickej a diaľničného úseku na Einsteinovej, ktoré čiastočne zmenia dopravný režim a niektoré vodičské návyky. Stavebné úpravy by nemali presiahnuť 12 mesiacov. Koľko bude prestavba stáť, Vajda si zatiaľ odhadnúť netrúfol.

Aj napriek tomu, že aj po otvorení piateho mosta cez Dunaj budú o krátky čas pre automobilovú dopravu k dispozícii znova len štyri premostenia rieky, stav dopravy na nich by sa predsa len mal trošku zlepšiť. Odborníci totiž počítajú, že piaty most bude denne využívať 40- až 45-tisíc vozidiel, kým cez jednoprúdový Starý most prejde dnes za 24 hodín len niečo vyše 22-tisíc áut. Okrem toho si vedenie mesta od spustenia trate rýchloelektričky z Petržalky na Šafárikovo námestie o štyri roky sľubuje ďalšie odľahčenie mostov. Kvalitnejšou hromadnou dopravou chce dosiahnuť zníženie počtu tých, ktorí za povinnosťami do centra jazdia denne autom.

SkryťVypnúť reklamu

Na mieste, kde stojí Starý most, bol v roku 1891 sprevádzkovaný prvý pevný most v Bratislave, montovaný železný Most Františka Jozefa. Most bol dlhý 460 metrov, mal tri kamenné piliere a pásy pre železničnú i cestnú dopravu a chodcov. Most pred koncom druhej svetovej vojny zničili. V lete roku 1945 ho začali technické jednotky armády obnovovať. Obnovu dokončili v januári 1946.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 176
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 854
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 269
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 248
  6. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 187
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 079
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 864
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 849
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 924
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 660
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 215
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 773
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 492
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 177
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 121
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu