Tunel Sitina - Františka je už spolovice vyrazený

Práce na razení tunela pod kopcom Sitina sa hýbu aj napriek tomu, že sa vyskytli nečakané geologické problémy. Odborníci z Banských stavieb Prievidza majú v oboch tunelových rúrach vyrazených spolu asi 1000 metrov, čím sa dostali za polovicu raziacich ..

Razenie tunela Sitina - Františka sa dostalo do druhej polovice. Tunelári pokračujú v razení z južnej strany - od bývalého vchodu do zoo (na snímke), ale začali s prácami aj na severe. FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

Práce na razení tunela pod kopcom Sitina sa hýbu aj napriek tomu, že sa vyskytli nečakané geologické problémy. Odborníci z Banských stavieb Prievidza majú v oboch tunelových rúrach vyrazených spolu asi 1000 metrov, čím sa dostali za polovicu raziacich prác. Rátajú s tým, že jedna rúra by mala byť vyrazená do Vianoc a druhá do marca roku 2005. Celý tunel by mal byť hotový v roku 2007.

Tunel bude súčasťou diaľničného úseku D2 Lamačská cesta - Staré grunty, bude merať 1,4 km a povedie z juhu - od bývalého vchodu do zoologickej záhrady v Mlynskej doline na sever k obchodnému domu Tesco Lamač.

"Teraz razíme z južnej strany obidve tunelové rúry. Geologické podmienky sú však nestabilné a zistilo sa množstvo porúch v ďalších úsekoch. Teraz už vieme, že kvalita podložia je horšia, ako sa rátalo v pôvodnom projekte," povedal Ján Gatial, vedúci odboru realizácie stavby. "Robíme všetko, aby sa so stavbou nemeškalo. Začali sme preto raziť aj zo severnej strany - tam máme hotových už 50 metrov v jednej rúre a druhú máme zarazenú a pripravenú na ďalšie práce."

Časť tunela sa hĺbi z povrchu a tu už betónujú takzvané sekundárne ostenie (definitívny povrch tunela). Postupne sa bude pokračovať aj v betonáži v razenej časti. "Zatiaľ sú vyrazené časti tunela vystužené len dočasne pomocou oceľových prvkov a betónu tak, aby nebola ohrozená stabilita diela a bezpečnosť pracovníkov," dodal Gatial.

Stavbu tunela sprevádzajú od začiatku problémy pre náročnú geologickú situáciu. Naposledy v strede augusta sa práce pribrzdili, lebo tunelári narazili na narušenú zónu. V takom prípade sa razba spomalí, lebo porušené miesto treba viac spevňovať. Okrem toho stavba tunela vyvolala protesty ochranárov, ktorí si vymohli protihlukovú stenu pri zoo.

Lamačská cesta a Mlynská dolina patria k najviac dopravne zaťaženým komunikáciám mesta. Odbremeniť ich môže len dobudovanie južného obchvatu mesta úsekom Lamačská cesta - Staré grunty, ktorého súčasťou je tunel Sitina - Františka. Tunel začali raziť v októbri 2003. Budú ho tvoriť dve samostatné tunelové rúry, každá s dvoma jazdnými pruhmi. Bude vybavený všetkým, čo má moderný tunel mať - vetraním, osvetlením a pre prípad núdze aj únikovými chodbami s možnosťou uzavretia tunela. Dĺžka južnej rúry spolu s prekrytou časťou tunela bude 1440 m, dĺžka severnej rúry s prekrytou časťou bude 1415 m.

LINDA VASIĽOVÁ

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 752
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 042
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 687
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 134
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 007
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 646
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 583
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 344
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 762