Príčiny priesaku vody do tunela pod Štúrovou ulicou, ktorý v piatok spôsobil pokles vozovky v križovatke ulíc Dunajská - Štúrova a prepad električkovej trate, sú už známe. "Ide o podzemné vody, ktoré majú pôvod v období, keď v tejto časti mesta tiekol Dunaj," povedala hovorkyňa Bratislavskej vodárenskej spoločnosti Jana Štulajterová.
Podzemný tunel v križovatke ulíc Dunajská - Štúrova razia Banské stavby, a. s., Prievidza v rámci rekonštrukcie vodovodného a kanalizačného potrubia pod vozovkou na Štúrovej ulici. V dôsledku prepadu električkovej trate boli od piatka odklonené zo svojej trasy električky číslo 4, 11 a 14, ktoré premávali po obchádzkových trasách.
Podľa slov hovorkyne Bratislavskej vodárenskej spoločnosti by pravdepodobne už dnes alebo v najbližších dňoch mala električková doprava v tomto úseku fungovať. "Do ukončenia banských prác v podzemí bude električková trať sprevádzkovaná provizórne na drevených podvaloch asi do 20. septembra. To umožní aj opravu vozovky v okolí električkovej trate, takže bude obnovená aj pôvodná trasa automobilovej dopravy." Po dokončení banských prác na razení štôlne a po vtiahnutí kanalizačného potrubia bude tunel pod cestou vyplnený betónovou zmesou, čím bude jej podložie stabilizované. "Následne zhotoviteľ stavby zabezpečí výmenu drevených podvalov pod električkovou traťou za železobetónové panely," dodala Štulajterová.
Rekonštrukciu vodovodu a kanalizácie na Dunajskej ulici začala Bratislavská vodárenská spoločnosť pred dvoma mesiacmi, plánované ukončenie je 15. novembra. Zrekonštruovaných bude 544 metrov kanalizačného a 576 metrov vodovodného potrubia. Náklady predstavujú takmer 37 miliónov korún. Realizátorom stavby sú Banské stavby, a. s., Prievidza, ktoré sa v Bratislave podieľajú aj na stavbe tunela Sitiny. Rekonštrukcia na križovatke Dunajskej so Štúrovou pod električkovou traťou sa robí banským spôsobom, nakoľko realizátori dúfali, že neobmedzia dopravu na povrchu cesty. (japa)