SME

Prepad električkovej trate spôsobili podzemné vody

Príčiny priesaku vody do tunela pod Štúrovou ulicou, ktorý v piatok spôsobil pokles vozovky v križovatke ulíc Dunajská - Štúrova a prepad električkovej trate, sú už známe. "Ide o podzemné vody, ktoré majú pôvod v období, keď v tejto časti mesta tiekol ...

Príčiny priesaku vody do tunela pod Štúrovou ulicou, ktorý v piatok spôsobil pokles vozovky v križovatke ulíc Dunajská - Štúrova a prepad električkovej trate, sú už známe. "Ide o podzemné vody, ktoré majú pôvod v období, keď v tejto časti mesta tiekol Dunaj," povedala hovorkyňa Bratislavskej vodárenskej spoločnosti Jana Štulajterová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podzemný tunel v križovatke ulíc Dunajská - Štúrova razia Banské stavby, a. s., Prievidza v rámci rekonštrukcie vodovodného a kanalizačného potrubia pod vozovkou na Štúrovej ulici. V dôsledku prepadu električkovej trate boli od piatka odklonené zo svojej trasy električky číslo 4, 11 a 14, ktoré premávali po obchádzkových trasách.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa slov hovorkyne Bratislavskej vodárenskej spoločnosti by pravdepodobne už dnes alebo v najbližších dňoch mala električková doprava v tomto úseku fungovať. "Do ukončenia banských prác v podzemí bude električková trať sprevádzkovaná provizórne na drevených podvaloch asi do 20. septembra. To umožní aj opravu vozovky v okolí električkovej trate, takže bude obnovená aj pôvodná trasa automobilovej dopravy." Po dokončení banských prác na razení štôlne a po vtiahnutí kanalizačného potrubia bude tunel pod cestou vyplnený betónovou zmesou, čím bude jej podložie stabilizované. "Následne zhotoviteľ stavby zabezpečí výmenu drevených podvalov pod električkovou traťou za železobetónové panely," dodala Štulajterová.

Rekonštrukciu vodovodu a kanalizácie na Dunajskej ulici začala Bratislavská vodárenská spoločnosť pred dvoma mesiacmi, plánované ukončenie je 15. novembra. Zrekonštruovaných bude 544 metrov kanalizačného a 576 metrov vodovodného potrubia. Náklady predstavujú takmer 37 miliónov korún. Realizátorom stavby sú Banské stavby, a. s., Prievidza, ktoré sa v Bratislave podieľajú aj na stavbe tunela Sitiny. Rekonštrukcia na križovatke Dunajskej so Štúrovou pod električkovou traťou sa robí banským spôsobom, nakoľko realizátori dúfali, že neobmedzia dopravu na povrchu cesty. (japa)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 592
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 114
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 687
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 853
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 157
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 936
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 057
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 232
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu