Na Dlhé diely by mali presne o dva roky začať jazdiť duobusy - trolejbusy, ktoré sú schopné na častiach trasy bez trolejového vedenia prejsť na dieselové napájanie elektromotora. "S trolejovým vedením sa tu počítalo už pri výstavbe sídliska ešte za socializmu, takže budeme mať uľahčenú robotu. Práce by si nemali vyžiadať viac ako 40 miliónov. Zatiaľ sem jazdia len autobusy, ktoré sa do kopca trápia a v dopravnej špičke nepostačujú. Ľudia si ale zaslúžia poriadnu dopravu," povedal námestník primátora Karol Kolada.
O trolejbusovej doprave na Dlhé diely sa uvažuje už desaťročia, vo svojom volebnom programe ju malo aj súčasné vedenie karloveskej samosprávy. Duobusy sú tu vhodnou voľbou, trolejové vedenie sa totiž nemusí ťahať cez celú Mlynskú dolinu.
"V meste by sme vedeli využiť 15 takýchto vozidiel, hlavne v kopcovitých častiach ako Kramáre, kde sa autobusy priveľmi opotrebúvajú a znečisťujú aj životné prostredie," hovorí generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ján Zachar. Okrem toho by duobusy mohli riešiť rôzne výluky, ako napríklad opravy vedenia a podobne.
Tento rok DPB nemá peniaze na nákup žiadneho vozidla, prostriedky využívajú len na modernizáciu starých. Štátne dotácie do mestskej dopravy sa z roka na rok znižujú. Cena jedného duobusu českej výroby je asi 15 miliónov korún, nadol ju môže stlačiť verejná obstarávacia súťaž a väčšia zákazka. Stav bratislavských trolejbusov je veľmi zlý - tento rok končí oficiálna životnosť 104 zo 131 trolejbusov dopravného podniku, takže budúci rok bude v poriadku vlastne len každý piaty. Pozri aj na II. strane MARTIN KÓŇA
S duobusom sa dá zoznámiť už tento víkend. Odzajtra do pondelka bude po meste premávať na skúšobných trasách jeden trolejbus zapožičaný z Plzne. Výhodou bude, že sa v ňom dá povoziť zadarmo.