SME

Na Dlhé diely pôjdu trolejbusy o dva roky

Na Dlhé diely by mali presne o dva roky začať jazdiť duobusy - trolejbusy, ktoré sú schopné na častiach trasy bez trolejového vedenia prejsť na dieselové napájanie elektromotora. "S trolejovým vedením sa tu počítalo už pri výstavbe sídliska ešte za ...

Na Dlhé diely by mali presne o dva roky začať jazdiť duobusy - trolejbusy, ktoré sú schopné na častiach trasy bez trolejového vedenia prejsť na dieselové napájanie elektromotora. "S trolejovým vedením sa tu počítalo už pri výstavbe sídliska ešte za socializmu, takže budeme mať uľahčenú robotu. Práce by si nemali vyžiadať viac ako 40 miliónov. Zatiaľ sem jazdia len autobusy, ktoré sa do kopca trápia a v dopravnej špičke nepostačujú. Ľudia si ale zaslúžia poriadnu dopravu," povedal námestník primátora Karol Kolada.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

O trolejbusovej doprave na Dlhé diely sa uvažuje už desaťročia, vo svojom volebnom programe ju malo aj súčasné vedenie karloveskej samosprávy. Duobusy sú tu vhodnou voľbou, trolejové vedenie sa totiž nemusí ťahať cez celú Mlynskú dolinu.

"V meste by sme vedeli využiť 15 takýchto vozidiel, hlavne v kopcovitých častiach ako Kramáre, kde sa autobusy priveľmi opotrebúvajú a znečisťujú aj životné prostredie," hovorí generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ján Zachar. Okrem toho by duobusy mohli riešiť rôzne výluky, ako napríklad opravy vedenia a podobne.

Tento rok DPB nemá peniaze na nákup žiadneho vozidla, prostriedky využívajú len na modernizáciu starých. Štátne dotácie do mestskej dopravy sa z roka na rok znižujú. Cena jedného duobusu českej výroby je asi 15 miliónov korún, nadol ju môže stlačiť verejná obstarávacia súťaž a väčšia zákazka. Stav bratislavských trolejbusov je veľmi zlý - tento rok končí oficiálna životnosť 104 zo 131 trolejbusov dopravného podniku, takže budúci rok bude v poriadku vlastne len každý piaty. Pozri aj na II. strane MARTIN KÓŇA

SkryťVypnúť reklamu

S duobusom sa dá zoznámiť už tento víkend. Odzajtra do pondelka bude po meste premávať na skúšobných trasách jeden trolejbus zapožičaný z Plzne. Výhodou bude, že sa v ňom dá povoziť zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 362
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 319
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 395
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 327
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 517
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 793
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 637
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 129
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 600
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 246
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 317
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 602
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 604
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 707
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 293
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 551
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu