SME

Stanicu konskej železnice ponúknu za 22 miliónov

Historický objekt stanice prvej konskej železnice na Legionárskej ulici do dražby nepôjde, predajú ho formou verejného ponukového konania. Rozhodli o tom veritelia spoločnosti Hydrostav, a. s., ktorá je v konkurze a objekt jej patrí.

Pozemky potrebné na vybudovanie prvej železnice v uhorskom kráľovstve poskytlo mesto a zakúpilo aj akcie.

Železnica viedla z Prešporka do Trnavy a využívala konské záprahy. Vychádzala z priestranstva za dnešným hotelom Carlton, ale hlavná staničná budova stála na nároží Krížnej a terajšej Legionárskej ulice. Dopravu na úseku do Svätého Jura otvorili roku 1840.

Budova stanice s vežičkou je pravdepodobne dielom Ignáca Feigla. V dezolátnom stave ju prevzal a začiatkom 90-tych rokov zrekonštruoval Hydrostav.

FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

Historický objekt stanice prvej konskej železnice na Legionárskej ulici do dražby nepôjde, predajú ho formou verejného ponukového konania. Rozhodli o tom veritelia spoločnosti Hydrostav, a. s., ktorá je v konkurze a objekt jej patrí.

"V prvom kole sa nehnuteľnosť ponúkne do predaja za cenu určenú znaleckým posudkom, čo je asi 22 miliónov korún. Vyhlasovať ho budem na jeseň, niet na čo čakať," povedal správca konkurznej podstaty Jozef Bolješik. Doteraz sa podľa neho zbytočne dva roky čakalo, pretože niektoré záujmové skupiny vznášali nezmyselné námietky zaujatosti voči sudcom.

Záujemcov o kúpu objektu je viacero, niektorí by ho chceli využívať na podnikateľské účely. Keďže ide o zákonom chránenú kultúrnu pamiatku, predkupné právo by mohol uplatniť štát rezprezentovaný ministerstvom kultúry. To však už podľa Bolješika písomne oznámilo, že si ho uplatňovať nebude.

Stanicu prvej konskej železnice by chcela získať aj mestská časť Nové Mesto. "Prejavili eminentný záujem kúpiť budovu do svojho vlastníctva, ja ich v tomto smere budem podporovať," povedal Bolješik.

"O budovu sa naďalej zaujímame, nie je nám jedno, kto ju kúpi. Ide o historickú pamiatku, ktorú máme aj v erbe. Chceme ju získať do vlastníctva mestskej časti, zachovať ju v terajšom stave a používať na reprezentačné účely aj ako sobášnu sieň," potvrdila novomestská hovorkyňa Valéria Reháčková. O odkúpení však podľa nej musí rozhodnúť zastupiteľstvo.

MICHAELA KADVANOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 27 213
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 548
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 925
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 301
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 178
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 870
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 708
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 127
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 649
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 436
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 722
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 457
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 369
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 278
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 433
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu