SME
Sobota, 31. júl, 2021 | Meniny má IgnácKrížovkyKrížovky

Metro by malo stáť 13,5 miliardy

Projekt bratislavského metra mohla v utorok večer posúdiť verejnosť v DK Lúky v Petržalke, prišlo však len 30 ľudí, z ktorých nemalú časť tvorili kandidáti do VÚC. Stretnutie organizovalo občianske združenie Petržalská komunita, ktoré v týchto dňoch ...

Projekt bratislavského metra mohla v utorok večer posúdiť verejnosť v DK Lúky v Petržalke, prišlo však len 30 ľudí, z ktorých nemalú časť tvorili kandidáti do VÚC. Stretnutie organizovalo občianske združenie Petržalská komunita, ktoré v týchto dňoch spisuje petíciu na podporu rýchleho riešenia dopravy v hlavnom meste. Petícia má vytvárať tlak na vládu, ktorá bude projekt metra posudzovať vo februári.

V prvej fáze by mala byť vybudovaná trasa z Petržalky na hlavnú stanicu. Linku by mali postaviť v priebehu rokov 2005 až 2008 za 13,5 milardy korún. V ďalšej fáze sú naplánované trasy do Dúbravky, Rače a Ružinova a prostredníctvom integrovanej dopravy by mali cestovať metrom aj ľudia prichádzajúci denne za prácou z Malaciek, Dunajskej Stredy, zo Senca a ďalších miest regiónu. Podľa štátneho tajomníka sekcie stavebníctva ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja Petra Mattoša dosiaľ nebol vypracovaný taký podrobný a lacný projekt, ktorý by zároveň vyhovoval aktuálnym potrebám. Každý rok zdržania však spôsobuje nárast ceny.

Skryť Vypnúť reklamu

V prospech metra:

– v Petržalke žije okolo 130 000 ľudí, vytvorených je tu len asi 15 percent pracovných miest;

– cestné komunikácie sú preťažené, mosty upchaté;

– Petržalka bola projektovaná s úmyslom vytvoriť hlavný dopravný systém, napríklad metro;

– Bratislava, hoci v nej žije necelá desatina obyvateľov SR, tvorí 30 percent HDP;

– dopravu v Starom Meste nemožno vyriešiť inak, iba mimoúrovňovými komunikáciami;

V neprospech: nedostatok financií.

MIRO GRMAN

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  2. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  4. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  5. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  3. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  6. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  7. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  8. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 5 095
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 4 771
  3. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 965
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 3 492
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 447
  6. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 339
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 259
  8. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 3 167
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 065
  10. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 2 977
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu