Metro by malo stáť 13,5 miliardy

Projekt bratislavského metra mohla v utorok večer posúdiť verejnosť v DK Lúky v Petržalke, prišlo však len 30 ľudí, z ktorých nemalú časť tvorili kandidáti do VÚC. Stretnutie organizovalo občianske združenie Petržalská komunita, ktoré v týchto dňoch ...

Projekt bratislavského metra mohla v utorok večer posúdiť verejnosť v DK Lúky v Petržalke, prišlo však len 30 ľudí, z ktorých nemalú časť tvorili kandidáti do VÚC. Stretnutie organizovalo občianske združenie Petržalská komunita, ktoré v týchto dňoch spisuje petíciu na podporu rýchleho riešenia dopravy v hlavnom meste. Petícia má vytvárať tlak na vládu, ktorá bude projekt metra posudzovať vo februári.

V prvej fáze by mala byť vybudovaná trasa z Petržalky na hlavnú stanicu. Linku by mali postaviť v priebehu rokov 2005 až 2008 za 13,5 milardy korún. V ďalšej fáze sú naplánované trasy do Dúbravky, Rače a Ružinova a prostredníctvom integrovanej dopravy by mali cestovať metrom aj ľudia prichádzajúci denne za prácou z Malaciek, Dunajskej Stredy, zo Senca a ďalších miest regiónu. Podľa štátneho tajomníka sekcie stavebníctva ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja Petra Mattoša dosiaľ nebol vypracovaný taký podrobný a lacný projekt, ktorý by zároveň vyhovoval aktuálnym potrebám. Každý rok zdržania však spôsobuje nárast ceny.

V prospech metra:

– v Petržalke žije okolo 130 000 ľudí, vytvorených je tu len asi 15 percent pracovných miest;

– cestné komunikácie sú preťažené, mosty upchaté;

– Petržalka bola projektovaná s úmyslom vytvoriť hlavný dopravný systém, napríklad metro;

– Bratislava, hoci v nej žije necelá desatina obyvateľov SR, tvorí 30 percent HDP;

– dopravu v Starom Meste nemožno vyriešiť inak, iba mimoúrovňovými komunikáciami;

V neprospech: nedostatok financií.

MIRO GRMAN

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 797
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 259
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 832
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 571
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 524
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 276
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 232
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 197
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 127
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 084