SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Metro by malo stáť 13,5 miliardy

Projekt bratislavského metra mohla v utorok večer posúdiť verejnosť v DK Lúky v Petržalke, prišlo však len 30 ľudí, z ktorých nemalú časť tvorili kandidáti do VÚC. Stretnutie organizovalo občianske združenie Petržalská komunita, ktoré v týchto dňoch ...

Projekt bratislavského metra mohla v utorok večer posúdiť verejnosť v DK Lúky v Petržalke, prišlo však len 30 ľudí, z ktorých nemalú časť tvorili kandidáti do VÚC. Stretnutie organizovalo občianske združenie Petržalská komunita, ktoré v týchto dňoch spisuje petíciu na podporu rýchleho riešenia dopravy v hlavnom meste. Petícia má vytvárať tlak na vládu, ktorá bude projekt metra posudzovať vo februári.

V prvej fáze by mala byť vybudovaná trasa z Petržalky na hlavnú stanicu. Linku by mali postaviť v priebehu rokov 2005 až 2008 za 13,5 milardy korún. V ďalšej fáze sú naplánované trasy do Dúbravky, Rače a Ružinova a prostredníctvom integrovanej dopravy by mali cestovať metrom aj ľudia prichádzajúci denne za prácou z Malaciek, Dunajskej Stredy, zo Senca a ďalších miest regiónu. Podľa štátneho tajomníka sekcie stavebníctva ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja Petra Mattoša dosiaľ nebol vypracovaný taký podrobný a lacný projekt, ktorý by zároveň vyhovoval aktuálnym potrebám. Každý rok zdržania však spôsobuje nárast ceny.

Skryť Vypnúť reklamu

V prospech metra:

– v Petržalke žije okolo 130 000 ľudí, vytvorených je tu len asi 15 percent pracovných miest;

– cestné komunikácie sú preťažené, mosty upchaté;

– Petržalka bola projektovaná s úmyslom vytvoriť hlavný dopravný systém, napríklad metro;

– Bratislava, hoci v nej žije necelá desatina obyvateľov SR, tvorí 30 percent HDP;

– dopravu v Starom Meste nemožno vyriešiť inak, iba mimoúrovňovými komunikáciami;

V neprospech: nedostatok financií.

MIRO GRMAN

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 933
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 934
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 644
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 435
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 685
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 574
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 288
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 230
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 211
  10. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 067
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu