Metro by malo stáť 13,5 miliardy

Projekt bratislavského metra mohla v utorok večer posúdiť verejnosť v DK Lúky v Petržalke, prišlo však len 30 ľudí, z ktorých nemalú časť tvorili kandidáti do VÚC. Stretnutie organizovalo občianske združenie Petržalská komunita, ktoré v týchto dňoch ...

Projekt bratislavského metra mohla v utorok večer posúdiť verejnosť v DK Lúky v Petržalke, prišlo však len 30 ľudí, z ktorých nemalú časť tvorili kandidáti do VÚC. Stretnutie organizovalo občianske združenie Petržalská komunita, ktoré v týchto dňoch spisuje petíciu na podporu rýchleho riešenia dopravy v hlavnom meste. Petícia má vytvárať tlak na vládu, ktorá bude projekt metra posudzovať vo februári.

V prvej fáze by mala byť vybudovaná trasa z Petržalky na hlavnú stanicu. Linku by mali postaviť v priebehu rokov 2005 až 2008 za 13,5 milardy korún. V ďalšej fáze sú naplánované trasy do Dúbravky, Rače a Ružinova a prostredníctvom integrovanej dopravy by mali cestovať metrom aj ľudia prichádzajúci denne za prácou z Malaciek, Dunajskej Stredy, zo Senca a ďalších miest regiónu. Podľa štátneho tajomníka sekcie stavebníctva ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja Petra Mattoša dosiaľ nebol vypracovaný taký podrobný a lacný projekt, ktorý by zároveň vyhovoval aktuálnym potrebám. Každý rok zdržania však spôsobuje nárast ceny.

V prospech metra:

– v Petržalke žije okolo 130 000 ľudí, vytvorených je tu len asi 15 percent pracovných miest;

– cestné komunikácie sú preťažené, mosty upchaté;

– Petržalka bola projektovaná s úmyslom vytvoriť hlavný dopravný systém, napríklad metro;

– Bratislava, hoci v nej žije necelá desatina obyvateľov SR, tvorí 30 percent HDP;

– dopravu v Starom Meste nemožno vyriešiť inak, iba mimoúrovňovými komunikáciami;

V neprospech: nedostatok financií.

MIRO GRMAN

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 663
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 542
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 545
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 243
  5. Kam do tepla v januári? 1 839
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 739
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 603
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 498
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 464
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 936