ia, postupne uverejňujeme. Zaujímalo nás však aj stanovisko príslušného orgánu, oslovili sme preto Tatianu Kratochvílovú a Vladimíra Mikuša zo sekcie dopravy a cestného hospodárstva magistrátu. Kollárovo námestieHoci je priechod na Kollárovom námestí obnovený, prejsť cezeň je veľmi ťažké, chýba tu svetelná signalizácia. Autá prichádzajú z Radlinského i z Mickiewiczovej ulice. Ľudia musia zväčša čakať, kým električka nespraví z jednej strany bariéru.
Odpoveď: "Svetelná signalizácia v križovatke bola v minulosti vypnutá z dôvodu zabezpečenia hlavného smeru (Radlinského - Obchodná) električkovou dopravou. Cez spomínaný priechod by inak bolo možné bezpečne prejsť iba spolu s električkou, rovnako je tomu i dnes. Chodec idúci pozdĺž hlavného smeru by naozaj nemal vchádzať do vozovky podľa vlastnej ľubovôle, ale mal by si počkať na vozidlo v tom istom hlavnom smere, ktorým križujúce vozidlá musia dať prednosť, keď už vodiči z vedľajších smerov porušujú právo prednosti chodca na vyznačenom priechode."
Priechod od Kúpeľnej ulice k nábrežiu DunajaDvojprúdovú cestu musia ľudia zdolať po slabo vyznačenom priechode bez svetelnej signalizácie, šoféri tu jazdia príliš rýchlo.
Odpoveď: "Svetelná signalizácia tam nie je a jej zriadenie je reálne jedine za cenu rozbitia 'systému líniovej koordinácie' - tzv. zelená vlna - na nábreží v úseku medzi Šafárikovým námestím a Mostovou ulicou v oboch smeroch. Táto možnosť však nebola prijatá, pretože hlavnou pešou trasou medzi nábrežnou promenádou a historickým centrom by mala byť Mostová ulica, ktorá je po rekonštrukcii a priechod pre chodcov cez nábrežie je svetelne riadený."
Priechod pri električkovej zastávke Borská V súčasnosti nepremávajú električky, po trase chodia autobusové linky. Situácia je nebezpečná najmä ráno, keď ľudia prebiehajú cez cestu na električkovú zastávku niekoľko metrov za priechodom.
Odpoveď: "V danom prípade vôbec nejde o nebezpečné miesto, ale o nebezpečné správanie chodcov prestupujúcich z električky na autobus a opačne. Miesto je totiž vybavené na jednej strane zastávky vyznačeným peším priechodom a na druhej strane funkčným podchodom, napriek tomu chodci oboje ignorujú. Obnova premávky električiek je plánovaná na 21. august 2004."
Križovatka pred TechnopolomNeprehľadnú križovatku, na ktorej sa stretávajú autá v troch smeroch, riadia iba značky, chýba tu svetelná signalizácia, priechody pre chodcov sú na viacerých miestach.
Odpoveď: "Vybudovanie svetelnej signalizácie je súčasťou priorít hlavného mesta na roky 2004 až 2006."
Priechod pri Medickej záhrade Autá prichádzajú na priechod z Ulice 29. augusta a z Cukrovej ulice, pričom doprava je pomerne hustá. Zebra je dosť vyblednutá a chýbajú tu semafory.
Odpoveď: "Poloha priechodu je podľa nás logicky situovaná v predĺžení pešej komunikácie Poľná ulica, v mieste najlepšieho výhľadu chodcov do oboch smerov zákruty a v mieste najnižšej rýchlosti vozidiel, teda v zákrute. Pre zvýšenie bezpečnosti preveríme možnosť umiestnenia stredného deliaceho ostrovčeka, ktorý vytvorí fyzickú ochranu chodcov v strede vozovky a zvýši pozornosť vodičov v danom úseku. V súčasnosti je priechod pre chodcov obnovený."
Priechod na Štefánikovej ulici
Cez štvorprúdovú cestu jazdia autá veľmi rýchlo, chodci musia zastaviť v polovici priechodu a čakať, kým zastavia autá z druhého jazdného pruhu.
Odpoveď: "Chodci by museli zastaviť v polovici priechodu aj v prípade jeho svetelného riadenia, keďže je potrebná obojsmerná koordinácia dopravy v úseku Palisády - Križkova. Je tu vyznačený aj vyčkávací priestor, na ktorom je možné zabezpečiť ešte vyššiu ochranu chodcov vybudovaním fyzických ostrovčekov."
Chodník pri Chorvátskom ramenePri prechode medzi dvoma úsekmi sa chodník pre peších a cyklistov zrazu končí. Pokračuje na druhej strane, no ten oddeľuje frekventovaná Rusovská cesta, na ktorú sa napája aj vedľajšia Jantárová cesta.
Odpoveď: "Medzi vybudovanými úsekmi cyklistickej trasy pozdĺž Chorvátskeho ramena je prepojenie, ktorým cyklisti prechádzajú cez vozovku Rusovskej cesty. Ide o provizórny úsek cyklistickej trasy, nakoľko Rusovská cesta v tomto priestore bude presmerovaná do definitívnej polohy (severnejšie). Posúdené boli aj kritické kolízne miesta, medzi ktoré patrí aj priestor križovania s Rusovskou cestou. V rámci operatívnych opatrení bude v najbližšom období posúdený celý dopravný priestor križovatky Jantárová - Rusovská a navrhnutý a realizovaný bude spôsob bezpečného priechodu pre cyklistov."
Priechod pri križovatke Tomášikova - Seberíniho - NevädzováAutá na priechod prichádzajú z Tomášikovej ulice aj z dvoch vedľajších ulíc. Chýba tu semafor a lepšie vyznačená zebra. V okolí sa nachádzajú dve autobusové zastávky, kostol a gymnázium.
Odpoveď: "V súčasnosti prebieha stavba, predmetom ktorej je rozšírenie Tomášikovej ulice. To zlepší priepustnosť, vyrieši problém autobusových zastávok, no najmä zvýši bezpečnosť cestnej premávky s osobitným dôrazom na bezpečnosť chodcov. Všetky križovatky budú svetelne riadené."