FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ
čiže konečná železničná stanica Bratislava - filiálka. Proti tomuto zámeru sa postavila mestská časť Nové Mesto aj obyvatelia okolia filiálky. Tí poslali ministerstvu petíciu s takmer osemsto podpismi.
Hovorkyňa Železníc SR Nela Blašková na otázku, či železnice potrebujú ďalšiu koncovú stanicu v širšom centre Bratislavy, odpovedala, že železnice rokujú s ministerstvom životného prostredia a keďže nechcú predbiehať vývoj udalostí, k situácii sa zatiaľ vyjadrovať nebudú. "Stále čakáme na vyjadrenie ministerstva životného prostredia. V máji sme požiadali o posúdenie vplyvu stavby na životné prostredie. Ministerstvo teraz využíva 3-mesačnú lehotu na získanie vyjadrení všetkých zainteresovaných strán. Stanovisko by sme mali obdržať najneskôr v septembri," povedala hovorkyňa Železníc SR Kornélia Blašková.
Zámer železníc ponúka tri alternatívne riešenia umiestnenia stavby osobnej stanice na území od Trnavského mýta po Jarošovu ulicu. Hlavný vstup má byť z Trnavského mýta a stavba má mať polyfunkčnú nadstavbu. Alternatívne riešenia sa líšia výškou a zapustením budovy do podzemia. Mala by byť úplne podzemná alebo len mierne zapustená do terénu. Nové Mesto so zámerom železníc neúhlasí. "Zdá sa nám zbytočné umiestniť na ňom koncovú železničnú stanicu, keď v blízkosti sa nachádzajú dve ďalšie - stanica v Novom Meste a na predmestí, odkiaľ je veľmi dobré električkové alebo autobusové spojenie aj do spornej oblasti," povedala Reháčková. V lokalite filiálky by mestská časť preferovala zeleň, parkoviská, služby či bytové domy.