SME

Proti stanici sú obyvatelia aj Nové Mesto

Priestor medzi Istropolisom a Račianskou ulicou nazývaný filiálka je už roky zanedbaný. Železnice SR, ktorým územie patrí, predložili ministerstvu životného prostredia zámer výstavby v tejto lokalite. Podľa zámeru železníc by tu mala byť postavená hlavová

FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

čiže konečná železničná stanica Bratislava - filiálka. Proti tomuto zámeru sa postavila mestská časť Nové Mesto aj obyvatelia okolia filiálky. Tí poslali ministerstvu petíciu s takmer osemsto podpismi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorkyňa Železníc SR Nela Blašková na otázku, či železnice potrebujú ďalšiu koncovú stanicu v širšom centre Bratislavy, odpovedala, že železnice rokujú s ministerstvom životného prostredia a keďže nechcú predbiehať vývoj udalostí, k situácii sa zatiaľ vyjadrovať nebudú. "Stále čakáme na vyjadrenie ministerstva životného prostredia. V máji sme požiadali o posúdenie vplyvu stavby na životné prostredie. Ministerstvo teraz využíva 3-mesačnú lehotu na získanie vyjadrení všetkých zainteresovaných strán. Stanovisko by sme mali obdržať najneskôr v septembri," povedala hovorkyňa Železníc SR Kornélia Blašková.

SkryťVypnúť reklamu

Zámer železníc ponúka tri alternatívne riešenia umiestnenia stavby osobnej stanice na území od Trnavského mýta po Jarošovu ulicu. Hlavný vstup má byť z Trnavského mýta a stavba má mať polyfunkčnú nadstavbu. Alternatívne riešenia sa líšia výškou a zapustením budovy do podzemia. Mala by byť úplne podzemná alebo len mierne zapustená do terénu. Nové Mesto so zámerom železníc neúhlasí. "Zdá sa nám zbytočné umiestniť na ňom koncovú železničnú stanicu, keď v blízkosti sa nachádzajú dve ďalšie - stanica v Novom Meste a na predmestí, odkiaľ je veľmi dobré električkové alebo autobusové spojenie aj do spornej oblasti," povedala Reháčková. V lokalite filiálky by mestská časť preferovala zeleň, parkoviská, služby či bytové domy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Keď sa z brigády stane kariéra
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 10 210
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 5 552
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 581
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 522
  5. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 179
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 1 815
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 488
  8. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 1 482
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 18 064
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 195
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 290
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 572
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 607
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 491
  7. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 5 214
  8. Rado Surovka: Vám, v parlamente, už naozaj hrabe.... 5 061
  1. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  2. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  3. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  4. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  5. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  6. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  7. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  8. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
SkryťZatvoriť reklamu