Len pred dvoma mesiacmi otvorila svoje brány nová galéria Inglas Art Gallery na Štefánikovej. V dvoch menších miestnostiach chce propagovať diela mladých slovenských výtvarných umelcov, najmä sa však zameriava na sklo a výrobky z ohýbaného masívneho ...
Svoje diela v novej galérii Inglass Art Gallery na Štefánikovej vystavujú aj Martin Kellenberger, Benardína Lunterová a Miroslav Rudavský, ktorého keramické svietidlá sú na snímke.
Len pred dvoma mesiacmi otvorila svoje brány nová galéria Inglas Art Gallery na Štefánikovej. V dvoch menších miestnostiach chce propagovať diela mladých slovenských výtvarných umelcov, najmä sa však zameriava na sklo a výrobky z ohýbaného masívneho skla.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
"Vernisáže budú každý mesiac," sľúbil Juraj Klačko, manažér Inglasu. Vo väčšej miestnosti je vystavený sklenený nábytok a všetky obrazy s objektmi, menšiu miestnosť vzadu plánuje majiteľ vyhradiť na posedenie s umelcami a diskusie návštevníkov.
Momentálne sú v priestoroch Inglas Art Gallery vystavené diela Martina Kellenbergera, Benardíny Lunterovej, Miroslava Rudavského a Ivana Patúca.
Jedinečné priestorové obrazy Ivana Patúca sa vynímajú na ľavej a zadnej stene galérie, vytvorené sú hlavne z medeného plechu.
Táto prácna inovatívna technika reliéfu - obaľovania objektu - je neprehliadnuteľná, autor sa nechal inšpirovať starovekými múmiami a kultúrou Egyptu. "Vychádzam z toho, čo ma zaujíma. Egypt, to sú moje začiatky a odtiaľ vlastne vychádza tento systém práce - zabaľovanie," tvrdí.
Patúc využíva vo svojej tvorbe napríklad aj plechové tesnenie na okná, na meď necháva pôsobiť kyselinu, čím získava peknú patinu. Na plechy aj maľuje. "Pôvodne som sa venoval maľbe, hoci som vyštudoval sochárstvo, ale stále hľadám nové spôsoby. Takýto plech je ťažko tvarovateľný, a to ma práve na ňom fascinuje - nedá sa s ním ľahko manipulovať, modelovať ho, takže treba dopredu rozmýšľať o jeho možnostiach," hovorí experimentátor. "Skúšam aj nemožné."
Pri tejto náročnej technike trvá výroba obrazu aj niekoľko rokov. "Všetko treba naprv vymyslieť, potom vyrezať, obaliť a nakoniec zakryť pozadím," hovorí o postupe, ktorý je nezvyčajný aj tým, že pozadie sa vyrobí nakoniec. Normálne sa robieva prvé.
Plechové reliéfy postáv alebo zvierat Patúc kombinuje aj s inými materiálmi - vsádza ich do dreva alebo kameňa.
Odzajtra k dielam Martina Kellenbergera, Benardíny Lunterovej a Miroslava Rudavského pribudnú aj obrazy Petra Horváta.
Všetky vystavené diela sú predajné.
FOTO SME - PAVOL FUNTÁL