V prioritách mesta, ktoré schválili poslanci na vlaňajšom októbrovom zastupiteľstve, sú finančne najnáročnejšie projekty v oblasti rozvoja dopravy. "Dve miliardy bude stáť dostavba piateho mosta cez Dunaj, miliardu pokryjú prostriedky štátneho rozpočtu a miliardu úvery. Ďalšou z hlavných priorít mesta je vybudovanie električkovej rýchlodráhy z petržalského Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie, do roku 2006 počítame s nákladmi 1,9 miliardy," povedal hovorca primátora Milan Vajda. Trasa bude viesť cez nezastavaný stred Petržalky, kde mesto predáva pozemky na budúcu urbanizáciu.
Ďalšie dve miliardy si vyžiada obnova vozového parku MHD. Za vyše pol miliardy chce magistrát vystavať nájomné byty. Okrem toho v prioritách mesta nechýbajú projekty útulkov pre dôchodcov či bezdomovcov, revitalizácia Železnej studienky a zoologickej záhrady, rekonštrukcia Starej radnice a Devína či propagačné aktivity Bratislavy na pritiahnutie turistov.
Na magistráte počítajú, že financovanie 68 schválených priorít mesta do roku 2006 si vyžiada takmer deväť miliárd korún. Tretinu by chceli financovať z mestského rozpočtu. "Určité prostriedky chceme získať aj zo štátnych dotácií vo forme verejných prác. Priebežne rokujeme s príslušnými rezortnými ministrami," povedal Vajda. Asi pol miliardy by chceli získať aj spoluprácou so súkromným sektorom. Zvyšok peňazí má zabezpečiť hlavne úver. Každým rokom oddialenia sa totiž rozvojové stavby predražujú. (mk)