SME
Pondelok, 27. marec, 2023 | Meniny má Alena

Magistrát chce stavať severnú tangentu, ľudia sú stále proti

Projekt cestného prepojenia Pražskej ulice s Jarošovou, známe pod menom Severná tangenta, vyvoval masívne pripomienky občanov a občianskych združení. Magistrát, ktorý nechal vypracovať tri varianty prepojenia, argumentuje, že po jeho realizácii sa v ...

Projekt cestného prepojenia Pražskej ulice s Jarošovou, známe pod menom Severná tangenta, vyvoval masívne pripomienky občanov a občianskych združení. Magistrát, ktorý nechal vypracovať tri varianty prepojenia, argumentuje, že po jeho realizácii sa v roku 2030 zníži zaťaženie Šancovej o 25 percent. Ľudia si však myslia, že prepojenie nie je potrebné. Zasiahne do života 641 ľudí bývajúcich do sto metrov od plánovaných trás. Z troch variantov po prvých verejných pripomienkovaniach zostali len dva.

Podľa prvého by mala dvojprúdová komunikácia viesť tunelom popod železničnú stanicu, potom na povrchu od križovatky Smrečianskej ulice s Pionierskou a znovu tunelom popod Račiansku cestu na Jarošovu ulicu. Ako povedal Igor Badiar za zhotoviteľa projektu - Dopravoprojekt, najväčším problémom tohto variantu je nutnosť kompletnej asanácie priestranstva pred železničnou stanicou vrátane obratiska autobusov a električiek. Na stavbu bude treba 6,8 mi- liardy korún, z celkovej dĺžky 3130 metrov by 2586 metrov tvorili tunely.

SkryťVypnúť reklamu

Druhý variant posúva tunel za budovu stanice a vedie popod Vinohrady. Od Smrečianskej je trasa rovnaká ako v prvom variante. Náklady sú približne 4 miliardy korún, dĺžka prepojenia by sa skrátila na 3018 metrov, dĺžka tunelov na 1789 metrov. Pri oboch riešeniach budú musieť asanovať niekoľko rodinných domov.

Na verejnom prerokovaní správy o tom, ako severná tangenta ovplyvní životné prostredie, sa potvrdilo, že výhodnejší je druhý variant. Podľa riešiteľa projektu Ivana Šemberu v druhom variante môžu vibrácie vznikajúce pri hĺbení tunelov poškodiť historické budovy v okolí. Tiež potvrdil, že na ochranu pred hlukom nebudú stačiť naplánované sklenené antihlukové steny priamo pri vozovke. V niektorých bytoch si budú musieť obyvatelia vymeniť aj okná.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia mali mnoho ďalších pripomienok, niektorí však aj po roku verejných diskusií o severnej tangente nevedeli, o čo ide. Pripomienky zo zvukovej nahrávky stretnutia spracuje ministerstvo životného prostredia, ktoré by ich malo zapracovať do projektu. Opakovane však na stretnutí od ľudí zaznelo, že tangenta dopravne nevyrieši nič, preto ju netreba stavať. Magistrát chce so stavbou začať v rokoch 2004 až 2005.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  4. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  5. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  6. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zľavy z odvodov, zmrazená cena potravín
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  2. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  3. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  4. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  5. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  6. Sodastream sa mení
  7. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  8. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 621
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 809
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 682
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 2 843
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 633
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 573
  7. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 1 993
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 16 826
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 709
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 243
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 729
  5. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 705
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 626
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 255
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 142
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu