čne neustále stúpa. Vlani na letisku vybavili 480-tisíc cestujúcich, čo je o stotisíc viac ako rok predtým. Tento rok majú v pláne vybaviť až 800-tisíc pasažierov.
"Len minulý mesiac služby letiska využilo vyše stotisíc ľudí. V blízkej budúcnosti preto chceme zvýšiť počet check-in pultov aj nakúpiť novú techniku pre rýchlejšie odbavovanie klientov," hovorí výkonný riaditeľ letiska Róbert Nemec.
"Chceme ukázať Slovákom, že z Bratislavy sa oplatí lietať. Hlavne teraz v lete letisko praská vo švíkoch. V priebehu tohto roka by sa malo celé pretransformovať," povedala námestníčka primátora Tatiana Mikušová. Mesto chce zlepšiť prepojenie letiska s centrom. "Autobusová linka smerujúca na letisko by mala mať harmonogram skoordinovaný s odletmi a príletmi. Autobus tiež chceme vybaviť informáciami pre turistov v angličtine," hovorí Mikušová.
Na magistráte sa snažia do mesta pritiahnuť aj čo najviac zahraničných návštevníkov. "Je potrebné zabezpečiť turistom služby, na aké sú zvyknutí. V súčasnosti sa pripravuje aj internetová mestská stránka pre turistov. Prezentáciu na pritiahnutie cestovateľov mala Bratislava v domovských mestách väčšiny aeroliniek, ktoré začali lietať na naše letisko. Postupne chceme na hlavných vstupoch do mesta - na letisku, v prístave, železničnej a autobusovej stanici otvoriť informačné centrá na pomoc turistom," hovorí Mikušová. Infopoint na letisku by mali otvoriť niekedy na jeseň, aby počas budúcej letnej sezóny už naplno slúžil cestujúcim. MARTIN KÓŇA
Na Letisku M. R. Štefánika pristávajú v súčasnosti lietadlá 11 aeroliniek na pravidelných linkách spájajúcich mesto s 32 destináciami v Európe, na Blízkom východe a v Ázii. Počas letnej sezóny pribúdajú ešte chartrové lety do prímorských destinácií. V špičke dokážu odbaviť 720 pasažierov za hodinu, denne odlieta a prilieta v týchto dňoch štyritisíc cestujúcich.