SME

Kandidáti na post predsedu VÚC

O kreslo predsedu VÚC sa v Bratislave bude uchádzať 14 kandidátov, z toho traja nezávislí. Do našej ankety sa nám nepodarilo nájsť Štefana Öszeho z Robotníckej strany ROSA. Erika Vincoureková z Ľudovej strany nám oznámila, že sa kandidatúry z rodinných ..


FOTO - ARCHÍV



O kreslo predsedu VÚC sa v Bratislave bude uchádzať 14 kandidátov, z toho traja nezávislí. Do našej ankety sa nám nepodarilo nájsť Štefana Öszeho z Robotníckej strany ROSA. Erika Vincoureková z Ľudovej strany nám oznámila, že sa kandidatúry z rodinných dôvodov vzdáva, na hlasovacích lístkoch však bude. Kandidátom sme položili otázku: Ktoré tri problémy naviac trápia Bratislavčanov? To isté sme sa pýtali aj v uliciach Bratislavy.č. 1 Mgr. Rastislav Blaško, Sociálnodemokratická strana

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

30 rokov, v Bratislave žije 12 rokov, vyštudoval žurnalistiku, do decembra pracuje v Asociácii európskych priemyselných regiónov v Bruseli

„Doprava. Som za dobudovanie ľahkého metra, ktoré môže viesť nad aj pod zemou. Zjednoduší dopravu a ušetrí cestovanie. Ďalším je bezpečnosť. Mám pripravený moderný plán monitorovania políciou a osvetový projekt vzájomnej pomoci solidarity občanov. Budeme sa spoločne brániť kriminalite. Treťou oblasťou je zamestnanosť. Musíme byť po reforme verejnej správy pripravení na nových absolventov aj na prepustených štátnych zamestancov. S kontaktmi na severné Porýnie dohodnúť spoluprácu v oblasti výmeny študentov.“

č. 2 JUDr. Milan Čič, akademik, prof., HZDS – SMER – SDĽ – SOP – SZS

69 rokov, vyštudoval právnickú fakultu, ako povolanie uviedol VŠ profesor, v Bratislave žije 49 rokov

SkryťVypnúť reklamu

„Ľudí trápia otázky, ako je bezpečnosť, ochrana a právna istota, nedostatok slobody, sociálne otázky, nedostatočné dôchodky, dopravný systém, bývanie, vzdelanie, nezamestnanosť, to sú veľmi stroho povedané základné problémy v kraji.“

č. 3 Ing. Karol Fajnor, Komunistická strana Slovenska

47 rokov, Bratislavčan, vyštudoval Vysokú školu námornú v Gdyni, dnes je súkromným podnikateľom

„Predovšetkým je to strach zo straty zamestnania, a tým aj sociálnych istôt. Chcem sa venovať rozvoju zamestnanosti, podporovať všetky druhy vlastníctva, rovnaké podmienky pre všetkých podnikateľov. Druhým vážnym problémom je oblasť zdravotníctva, kde budem vytvárať podmienky, aby zdravotná starostlivosť bola všeobecne dostupná a čím bližšie k občanovi. Zdravotnícke zariadenia nebudem rušiť, ale podporovať ich rozvoj. Rovnako problém školstva a zabezpečenia mladých rodín po absolvovaní stredných a vysokých škôl a bezpečnosti občanov.

SkryťVypnúť reklamu

Za najväčší problém občanov nielen Bratislavy, ale celého kraja považujem dopravu a zhoršovanie životného prostredia. Preferovať budem ekologicky únosnejšiu dopravu, najmä hromadnú.“

č. 4 Ing. Jozef Chajdiak, CSc., nezávislý kandidát

49 rokov, Bratislavčan, je docentom na Katedre štatistiky Ekonomickej univerzity v Bratislave

„Dopravná situácia – neukončenie diaľničnej siete v meste (spojenie hotových diaľničných úsekov a mostov do jednotného celku). Nekvalita výberu, resp. rezignácia až ľahostajnosť občanov pri výbere kádrov do riadiacich funkcií pôsobiacich vo verejnom (štátnom a samosprávnom) záujme. Neúplnosť, nedobudovanosť, nekomplexnosť a niekedy tiež nízka kvalita a drahé služby v zábavnom priemysle v priestore Bratislavského kraja.“

č. 5 Mgr. Milan Mojslav Metod Mojš-Kováč, Slovenská ľudová únia

58 rokov, ako uviedol je na odbojárskej penzii a je jediným slovenským disidentom, jeho predok dal v roku 1230 prvé práva Bratislave, žije tu 30 rokov. Ako nezávislý kandidát kandidoval na post primátora, za SĽÚ na post prezidenta SR.

„Za tri najvážnejšie problémy kraja považujem životnú úroveň, rozvoj Bratislavského kraja a prílev investícií.“

č. 6 Ing. Viliam Mokráň, Kresťanská ľudová strana

43 rokov, stavebný inžinier, v Bratislave žije 24 rokov

„Naproblémovejšia je doprava, dodnes nie je jasná jej koncepcia. Mesto stratilo 1 miliardu v kauze spaľovňa, tú mohlo použiť na dopravu. Cestovný ruch je málo rozvinutý, nemá koncepciu. Ďalej bezpečnosť, zahraničným návštevníkom miznú autá a sú okrádaní. Čo robí naša polícia? A ešte zimná údržba, ak napadne 5 centimetrov snehu, máme v meste kalamitu. Ja dávam riešenia.“

č. 7 JUDr. Zoltán Németh, nezávislý kandidát

55 rokov, Bratislavčan, právnik, celý život pracoval vo verejnej správe, naposledy ako prednosta úradu v Senci, žije v Senci

„Doprava, v Bratislave MHD, v kraji SAD, potom životné prostredie, sme zavalení plastmi, zdravie a sociálna oblasť a málo peňazí.“

č. 8 Alfred Nicholson, nezávislý kandidát

45 rokov, Bratislavčan, od roku 1971 žil v Anglicku, neskôr v USA. Vzdelaním programátor-analytik, dnes súkromný podnikateľ. Vo februári 2000 sa natrvalo vrátil na Slovensko.

„V doprave sú najpálčivejšími problémami preťažené mestské komunikácie a parkovanie. Prvé by pomohla riešiť efektívnejšia MHD vrátane metra a druhé veľkokapacitné garáže. Čo sa týka kriminality, som za nulovú toleranciu voči drogovo závislým – bez finančných dotácií od nás ostatných – veď nie my, ale oni a díleri porušujú zákon. Kvalitu života ovplyvňuje bývanie. Výstavba nových bytov nevyrieši ich predraženosť a nedostatok. Poriadok sa musí urobiť v oblasti vymožiteľnosti práv vlastníkov a postihu nesvedomitých používateľov. Verím, že v Bratislave je minimálne 10 percent bytov prázdnych a sú len z času na čas prenajaté. Ich majitelia sa boja ich prenajať, lebo ich práva nie sú chránené.“

č. 9 Štefan Ösze, Robotnícka strana ROSA, dôchodca

č. 10 Stanislav Pánis, Slovenská národná jednota

52 rokov, ekonomické a hudobné vzdelanie, v Bratislave žije 27 rokov

„Rôznorodosť problémov treba špecifikovať podľa bratislavských obvodov, ktoré sa odlišujú demografickým zložením. Preto jednoduchá odpoveď neexistuje. Na všetkých stupňoch riadenia neschopnosť alebo úmysel kompetentných v našom štáte neriešiť zvyšujúcu sa nezamestnanosť s následným nedostatkom financií, katastrofálny stav poskytovania základných sociálnych potrieb, od zdravia a vzdelania až po bývanie. Potom ľudí trápi kriminalita, drogy, stav dopravnej siete. V Bratislave sa tiež nechápe význam cestovného ruchu v zamestnanosti tretieho tisícročia.“

č. 11 Ing. arch. Jaroslav Paška, Slovenská národná strana

47 rokov, v Bratislave žije 30 rokov, povolaním architekt, VŠ pedagóg

„Nielen v Bratislave, aj mimo nej je to doprava. V Bratislave je veľmi zle organizovaná, drahá, stojí veľa času a nervov. Preto ju treba koncepčne riešiť. Druhým je stále čakanie u lekára a nízka kvalita zdravotníckych služieb. Tretím je nedostatok bytov pre mladé rodiny, stavajú sa drahé a luxusné byty. Treba vyriešiť výstavbu komunálnych bytov, ktoré by si mohli mladé rodiny prenajať.“

č. 12 Ľubo Roman, SDKÚ – KDH – ANO – SMK – DS

57 rokov, vyštudoval herectvo na VŠMU, narodil sa v Malackách, v Bratislave žije 50 rokov, podnikateľ

„Doprava, bezpečnosť, sociálne istoty pre tých, ktorí potrebujú pomoc.“

č. 13 RNDr. Andrej Trnovec, Slovenská ľudová strana

37 rokov, Bratislavčan, vyštudoval Prírodovedeckú fakultu UK, kde je aj zamestnaný

„Obyvatelia majú len dva pevné body, spestrované sľubmi politikov, pri pohľade do budúcnosti: istotu zdražovania a neistotu v zamestnaní. Prvými krokmi pri odstraňovaní týchto pevných bodov bude potieranie korupcie, zlepšenie infraštruktúry, boj s kriminalitou.“

č. 14 Erika Vincoureková, Ľudová strana, podnikateľka, kandidatúry sa vzdala

(dro)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 817
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 184
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 442
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 330
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 374
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 761
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 739
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 193
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Akciové trhy prudko klesajú.

Na nájdenie vinníka nie je potrebné ekonomické vzdelanie.


103
Trhy na Wall Street.

Príležitosťou môžu byť napríklad farmafirmy či biotechnologické tituly.


Katarína na školskej akcii World Heritage Day.

Domov má na dvoch kontinentoch.


5
Matia Lenická

Trump urobí všetko, aby sa zapísal do histórie. Aj na spôsob cisára Nera.


9
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 619
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 258
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 416
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 406
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 613
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 758
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 712
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 605
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu