SME

Vodáci putujú po Dunaji do bulharskej Silistry

Už koncom júna vyrazili po Dunaji v nemeckom Ingolstadte vodáci na populárnu medzinárodnú plavbu, známu pod názvom TID-ka (Tour International Danubien), ktorej cieľom je bulharská Silistra. Podľa itinerára by mali do cieľa doraziť 29. augusta.


Bratislava je pre účastníkov medzinárodnej plavby po Dunaji vstupnou bránou už do tretieho štátu na trase dlhej 2082 kilometrov. FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ



Plavba na trase dlhej 2 082 kilometrov potrvá približne 64 dní. Počas nej prejdú účastníci šiestimi krajinami (Nemecko, Rakúsko, Slovensko, Maďarsko, Juhoslávia, Bulharsko).

Tohtoročná TID-ka je už 49. ročníkom, ale za takmer polstoročie sa stále nepodarilo nadviazať spoluprácu s rumunskou stranou. Hoci už Rumuni využívajú Dunaj na svojom území na komerčnú turistiku, do tradičného vodáckeho podujatia sa stále nezapojili.

Bratislava je vstupom do tretieho štátu

Bratislava je pre vodákov vstupnou bránou už do tretieho štátu na trase plavby. Včera dopoludnia dorazila približne päťdesiatka účastníkov podujatia na táborisko v lodenici klubu Dunaj. Niektorí z nich sú na vode už od Ingolstadtu, ďalší sa pridali po trase, organizátori očakávajú, že slovenský úsek Dunaja splaví asi 80 našich vodákov. Dnes si všetci od pádlovania oddýchnu a prezrú si mesto.

"Je dobrým zvykom, že takmer v každom väčšom meste na trase sú vodáci prijatí predstaviteľmi mesta. Do budúceho, jubilejného 50. ročníka by sme chceli pripraviť všetko tak, aby aspoň na krátkych úsekoch absolvovali plavbu aj starostovia jednotlivých miest," hovorí Štefan Bárány z Klubu slovenských turistov, ktorý sám absolvoval na TID-ke okolo 20-tisíc kilometrov. "Dunaj je krásna rieka v každej krajine na trase. Nezunuje sa ani pri takej dlhej plavbe," dodal.

Zakladateľom TID-ky je Ivan Sutóris, ktorý už v roku 1955 vypracoval plán prvého vodáckeho putovného tábora na rieke Dunaj. Na začiatku, v roku 1956 prví účastníci absolvovali etapu Bratislava - Budapešť (222 km) za sedem dní. Aj v roku 1957 sa štartovalo v Bratislave, ale plavba sa končila v Belehrade (699 km) a trvala 15 dní. Podobne prebiehal aj splav v roku 1958. V roku 1959 bol štart vo Viedni a cieľ v Belehrade (764 km). Plavba trvala 25 dní. Od roku 1960 sa štart i cieľ posúvali, dĺžka trate i počet dní sa zvyšovali. Od roku 1969 až dodnes sa štartuje v nemeckom Ingolstadte, končí v bulharskej Silistre.

Medzinárodná turistická plavba po Dunaji má aj svoje tradičné symboly. Okrem odznaku a vlajky môže vodák získať na plavbe zlatý, strieborný alebo bronzový výkonnostný odznak za odjazdené kilometre.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 316
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 765
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 889
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 582
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 351
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 641
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 504
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 371
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 666
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 362
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 033
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu