SME

Vodáci putujú po Dunaji do bulharskej Silistry

Už koncom júna vyrazili po Dunaji v nemeckom Ingolstadte vodáci na populárnu medzinárodnú plavbu, známu pod názvom TID-ka (Tour International Danubien), ktorej cieľom je bulharská Silistra. Podľa itinerára by mali do cieľa doraziť 29. augusta.

Bratislava je pre účastníkov medzinárodnej plavby po Dunaji vstupnou bránou už do tretieho štátu na trase dlhej 2082 kilometrov. FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

Plavba na trase dlhej 2 082 kilometrov potrvá približne 64 dní. Počas nej prejdú účastníci šiestimi krajinami (Nemecko, Rakúsko, Slovensko, Maďarsko, Juhoslávia, Bulharsko).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tohtoročná TID-ka je už 49. ročníkom, ale za takmer polstoročie sa stále nepodarilo nadviazať spoluprácu s rumunskou stranou. Hoci už Rumuni využívajú Dunaj na svojom území na komerčnú turistiku, do tradičného vodáckeho podujatia sa stále nezapojili.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislava je vstupom do tretieho štátu

Bratislava je pre vodákov vstupnou bránou už do tretieho štátu na trase plavby. Včera dopoludnia dorazila približne päťdesiatka účastníkov podujatia na táborisko v lodenici klubu Dunaj. Niektorí z nich sú na vode už od Ingolstadtu, ďalší sa pridali po trase, organizátori očakávajú, že slovenský úsek Dunaja splaví asi 80 našich vodákov. Dnes si všetci od pádlovania oddýchnu a prezrú si mesto.

"Je dobrým zvykom, že takmer v každom väčšom meste na trase sú vodáci prijatí predstaviteľmi mesta. Do budúceho, jubilejného 50. ročníka by sme chceli pripraviť všetko tak, aby aspoň na krátkych úsekoch absolvovali plavbu aj starostovia jednotlivých miest," hovorí Štefan Bárány z Klubu slovenských turistov, ktorý sám absolvoval na TID-ke okolo 20-tisíc kilometrov. "Dunaj je krásna rieka v každej krajine na trase. Nezunuje sa ani pri takej dlhej plavbe," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Zakladateľom TID-ky je Ivan Sutóris, ktorý už v roku 1955 vypracoval plán prvého vodáckeho putovného tábora na rieke Dunaj. Na začiatku, v roku 1956 prví účastníci absolvovali etapu Bratislava - Budapešť (222 km) za sedem dní. Aj v roku 1957 sa štartovalo v Bratislave, ale plavba sa končila v Belehrade (699 km) a trvala 15 dní. Podobne prebiehal aj splav v roku 1958. V roku 1959 bol štart vo Viedni a cieľ v Belehrade (764 km). Plavba trvala 25 dní. Od roku 1960 sa štart i cieľ posúvali, dĺžka trate i počet dní sa zvyšovali. Od roku 1969 až dodnes sa štartuje v nemeckom Ingolstadte, končí v bulharskej Silistre.

Medzinárodná turistická plavba po Dunaji má aj svoje tradičné symboly. Okrem odznaku a vlajky môže vodák získať na plavbe zlatý, strieborný alebo bronzový výkonnostný odznak za odjazdené kilometre.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 192
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 859
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 163
  4. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 282
  5. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 228
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 084
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 061
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 776
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 862
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 931
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 684
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 227
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 807
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 476
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 185
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 159
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu