Standing ovation pre Potměšilovho Richarda III.

Nadšenie publika na Novej scéne nepozná hraníc. Vstáva zo sedadiel a búrlivý aplauz prerastá v niekoľkominútové standing ovation. Ústredná postava ovácií Jan Potměšil ako Richard III. dojato posiela bozky hľadisku a chvejúcimi sa rukami posúva svoj vozík


Ján Potměšil. FOTO – MICHAL HLADÍK



po doskách znamenajúcich svet.

„Pre tento pocit sa stále vraciam k divadlu, ktoré mi vrátilo chuť žiť,“ povedal hendikepovaný herec už v zákulísí. „Vždy, keď mi je najhoršie, myslím na to, ako spraviť ľuďom radosť.“

Divadelný spolek Kašpar ponúkol v rámci Dní českého divadla v Bratislave hru, na ktorú všade stoja stometrové rady. Richarda III. od Williama Shakespeara ušil režisér Jakub Špalek Potměšilovi na telo. Skúšali ho takmer štyri mesiace, osem hodín denne. Jeho pražská premiéra bola presne pred rokom.

Vznikla dvaapolhodinová obrazmi nasýtená inscenácia, ktorá graduje strhujúcim tempom. Povestný výkrik – Dám kraľovstvo za koňa! – katapultuje hru do finále, pri ktorom jednej z herečiek predstavenia Milene Steinmasslovej stále behajú zimomriavky po chrbte. „Neustále sa vrhám k svojmu synovi, ktorý bol nevýslovne krutý. Stále ho objímam ako matka svojho syna, ktorý zomrel vo svojej odcudzenosti,“ hovorí herečka.

U Shakespeara má Richard hrb a trocha kríva. Jan Potměšil sa pohybuje v pojazdnom kresle. Ukazuje svoje fyzické kvality a nebojí sa prejaviť aj ich nedostatky, keď bezmocne spadne z vozíka a pôvabne odohrá na zemi flirtovný výstup.

„Chceli sme s Jakubom urobiť úplne normálne predstavenie. Žiadny experiment, iba poctivo odvedenú robotu,“ hovorí Potměšil. „Moju pripútanosť k vozíku sme chceli povýšiť na súčasť hry. Potlesk ľudí aj tu v Bratislave mi potvrdzuje, že sme sa nezmýlili.“

ĽUDO PETRÁNSKY

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 603
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 801
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 052
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 672
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 126
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 005
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 649
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 573
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 342
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 763