Počas prázdnin bude skomplikovaná doprava na dvoch zo štyroch mostov cez Dunaj. Od zajtra do 15. augusta bude pre rekonštrukciu tretieho ozubu Prístavného mosta úplne uzavretý zjazd z mosta smerom na Ružinov-rondel. Autá budú v smere na Slovnaftskú a Bajkalskú ulicu pokračovať ďalej po diaľnici až na zjazd na Gagarinovu ulicu, odkiaľ sa potom napoja na svoj smer.
Autobusy MHD budú v čase uzávierky premávať po provizórnom premostení, ale 23. a 24. júla, ako aj od 30. júla do 5. augusta bude platiť úplná uzávierka taktiež pre hromadnú dopravu.
"Dopraváci budú priebežne monitorovať dopravnú situáciu na obchádzkovej trase v dotknutých uzloch. Je dôležité, aby tu nevznikali zbytočné kolízie," povedala policajná hovorkyňa Silvia Miháliková. Cez diaľničný prístavný most podľa odhadov magistrátu prejde denne vyše 100-tisíc áut, čo je takmer polovica vozidiel na všetkých štyroch mostoch. Aj tá najmenšia kolízia na moste spôsobuje zápchu.
Do konca júla by mali byť ukončené práce na Novom moste. Treba vymeniť zhrdzavené zvodidlá. Zároveň navyšujú približne o tridsať centimetrov bezpečnostné madlá, aby v prípade nejakej nehody nepadlo niektoré z áut cez zábradlie do Dunaja.
Zvodidlá na moste menia od ôsmej rána. Momentálne sa pracuje v pravom pruhu smerom do Petržalky, čo spomaľuje dopravu von z mesta. Keď zrekonštruujú vonkajšie zvodidlá, uzavrú po jednom postupne ostatné tri pruhy, čo v najbližších týždňoch spomalí vodičov smerujúcich do centra.
Plne prejazdný bude počas letných prázdnin len Starý most a diaľničný Most Lafranconi.
V auguste budú otáčať aj telo mosta Košická, ktorého takmer dokončený oblúk už vidno na bratislavskej strane Dunaja. Prvé autá by po moste mali prejsť v máji budúceho roka, je však možné, že následne po otvorení mosta Košická uzavrú pre rekonštrukciu Starý most.
Prečo pracujú na dvoch mostoch naraz?
Kým Nový most má v správe magistrát, o diaľničný Prístavný most sa stará Slovenská správa ciest. "Nie je to povinné, ale rekonštrukčné práce boli na magistráte konzultovať. Premávka na Prístavnom moste nebude obmedzená, len vodiči budú z diaľnice schádzať o niečo ďalej. Opravy na oboch mostoch sa na letné obdobie plánovali už vopred. "Počas prázdnin sú priaznivejšie poveternostné podmienky a je aj menej áut na cestách," vysvetlila hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.
Mosty cez Dunaj
Starý most - postavili v roku 1891 ako prvý železný stabilný most nad Dunajom. Je dlhý 460 metrov a aj napriek nedávnym kolíziám remorkérov slúži cestnej doprave. Uvažuje sa tu aj s vybudovaním trate pre rýchloelektričky.
Nový most - oceľový most s dĺžkou 432 metrov otvorili v roku 1972. Telo mosta visí na pylóne s kaviarňou Bystrica vo výške 80 metrov. Kvôli tomuto mostu zbúrali podstatnú časť Podhradia a historického centra. Most vyhral niekoľko architektonických súťaží.
Prístavný most - je najvýchodnejším mostom v meste. Postavili ho v rokoch 1977 až 1985 ako dvojpodlažný cestno-železničný most. Je jedným z najproblémovejších mostov.
Most Lafranconi - stavali ho v rokoch 1985 až 1991. Je súčasťou diaľničného obchvatu mesta. Spolu s estakádami meria 1134 metrov.
Most Košická - mal by začať slúžiť na jar budúceho roka. Zatiaľ nemá definitívny názov. Popod dva 40-metrové oblúky budú zrejme premávať aj trolejbusy.