Lamačská cesta s pokračovaním cez Patrónku, Brniansku a Pražskú až po križovatku pri Slovenskej akadémii vied je jediným cestným koridorom zo západu do mesta, denne tadiaľ v jednom smere prejde okolo 30-tisíc áut. Je to zároveň jedna z najzaťaženejších komunikácií v meste. Cez križovatku Lamačská cesta - Mlynská dolina prejde za 24 hodín asi 80-tisíc áut. Situáciu by malo zlešiť dobudovanie diaľničného úseku D2 Lamačská cesta - Staré grunty, ktorého súčasťou má byť aj tunel Sitina. Jeho dostavbou sa definitívne skončí výstavba južného diaľničného obchvatu hlavného mesta. Ide o jednu z najväčších dopravných stavieb v meste.
"Na Lamačskej ceste sme mali vlani 153 havárií, ďalších 150 bolo na Pražskej a Brnianskej," povedala krajská policajná hovorkyňa Silvia Miháliková.
Už pred dvoma rokmi rozšírili dvojprúdovku od križovatky Na poliankach po Patrónku o jeden pruh, semafory sú tu teraz riadené dynamicky pomocou detekčných slučiek. Aj tak však v čase dopravnej špičky svetelné križovatky kapacitne nepostačujú a denne sa tu tvoria zápchy. "Niekedy v druhej polovici roka 2006 by mali dobudovať diaľnicu z Lamačskej cesty na Staré grunty, ktorá pokračuje ďalej cez Most Lafranconi. Lamačskú cestu by to malo odbremeniť asi od polovice áut, mierne pozitívne sa to dotkne aj Brnianskej a Pražskej, ktorá spája Patrónku s centrom," hovorí Vladimír Mikuš, vedúci magistrátneho oddelenia dopravného plánovania a riadenia dopravy.
Zápchy sa na Brnianskej a Pražskej zväčša netvoria, problém vzniká až na križovatke pred SAV. Môže ho vyriešiť vybudovanie severnej tangenty, na niekoľkomiliardovú investíciu však mesto zatiaľ nemá peniaze a jej vybudovanie je otázkou vzdialenej budúcnosti. (mk)
Najväčšie dopravné stavby v Bratislave
* Diaľnica D2, úsek Lamačská cesta - Staré grunty. Dĺžka úseku 2,23 km, vyše polovice z toho tunel Sitiny. Výstavba sa začala vlani na jeseň, termín dokončenia asi v roku 2007.
* Diaľnica D1, úsek Viedenská cesta - Prístavný most. Dĺžka úseku 3,86 km, vzniká v stredovom páse Einsteinovej ulice, pretnú ju štyri mosty a šesť lávok, výstavba sa začala vlani, termín dokončenia v roku 2006.
* Most Košická, celková dĺžka premostenia 854 m, termín dokončenia v roku 2005.