SME

Mesto plánuje vyvlastniť pozemky na Vlárskej

Mestská organizácia Generálny investor Bratislavy plánuje dobudovať cestnú komunikáciu na Vlárskej ulici na Kramároch. Mala by tam byť cesta, po ktorej budú môcť premávať autá aj vozidlá MHD. Mesto plánuje Vlársku rozšíriť najmä v jej hornej časti, ...

Mestská organizácia Generálny investor Bratislavy plánuje dobudovať cestnú komunikáciu na Vlárskej ulici na Kramároch. Mala by tam byť cesta, po ktorej budú môcť premávať autá aj vozidlá MHD. Mesto plánuje Vlársku rozšíriť najmä v jej hornej časti, ktorá sa začína za viaduktom nad Magurskou. Horný úsek ulice je však na to úzky. Samospráva preto musí majiteľom tamojších rodinných domov za trhové ceny vyvlastniť malé časti pozemkov, na ktorých stoja ploty. Na rozšírenie hornej časti ulice mesto potrebuje na jej oboch stranách získať približne dva až tri metre z jednotlivých pozemkov. Zámer vykúpiť časti pozemkov schválilo mestské zastupiteľstvo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mnohí obyvatelia Vlárskej však s týmto zámerom nesúhlasia. Jeden z majiteľov rodinných domov vyjadril nesúhlas s týmto riešením priamo na zasadnutí zastupiteľstva. "Stavali sme tu naše domy koncom sedemdesiatych rokov, vtedy žiadny zámer rozšíriť ulicu a zaviesť na nej obojsmernú premávku neexistoval," povedal za obyvateľov Marián Hargaš. Podľa neho hrozí, že vodiči si budú tadeto skracovať cestu na Kolibu namiesto toho, aby použili pôvodnú cestu, ktorá sa začína na Podkolibskej ulici pri hlavnej stanici. "Vhodnejšie by bolo rozšíriť horný úsek Bárdošovej, ktorý je rovnobežný s hornou časťou Vlárskej a navyše je zastavaný iba z jednej strany." Marián Hargaš považuje tento zámer za zbytočné plytvanie peňazí. "Len majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov sa odhaduje na približne tridsať miliónov."

SkryťVypnúť reklamu

Na rokovaní vysvetľoval zámer mesta z odbornej stránky viceprimátor pre dopravu Karol Kolada. "Bárdošova ulica nie je vhodná na obojsmernú premávku. V súčasnosti tu jazdia v oboch smeroch len autá, a už to nám robí obrovské problémy."

Mesto má projekt rozšírenia a spojazdnenia Vlárskej ulice pripravený už viacero volebných období. "Most nad Magurskou, ktorý sa pre tento účel pred mnohými rokmi budoval, ešte stále nikam nevedie," skonštatoval Kolada. Táto časť Bratislavy podľa neho nevyhnutne potrebuje druhú prístupovú cestu. Komunikácia, ktorá sa začína na Podkolibskej ulici za železničným nadjazdom pri hlavnej stanici a končí sa na Jeséniovej, je totiž dnes jedinou cestou pre autá aj MHD. V prípade jej nevyhnutnej uzávierky by bola Koliba odrezaná od verejnej dopravy. Popri tejto ceste je navyše vedená jediná kanalizácia pre obyvateľov Koliby, ktorá dnes už nemá dostatočnú kapacitu. Na Vlárskej plánuje mesto vybudovať aj ďalšiu kanalizáciu pre obyvateľov Koliby a Kramárov.

SkryťVypnúť reklamu

Dobudovaná a rozšírená Vlárska ulica by mala ústiť na Kolibe na Jeséniovej, kde je konečná trolejbusov. Horný úsek ulice sa dnes končí pozemkom, ktorý prepojeniu s Kolibou zatiaľ stojí v ceste. Táto parcela je však majetkom mesta, terajší majiteľ ju má len dočasne prenajatú. Mesto na nej postaví posledný úsek vozovky na Vlárskej s dĺžkou približne 50 metrov.

Mesto bude vykupovať dotknuté časti pozemkov za trhovú cenu, ktorú určí posudok súdneho znalca.

DAN SLÁDEK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 896
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 297
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 978
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 315
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 143
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 457
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 61 927
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 294
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 924
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 493
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu