SME

Bratislavu zrejme čaká zdražovanie cien taxislužieb

Bratislavskí taxikári si za prepravu účtujú rovnaké sadzby ako pred ôsmimi rokmi. Mnohí z nich preto očakávajú, že v blízkej budúcnosti čaká bratislavské taxislužby zvyšovanie tzv. "kilometrovného". Väčšina taxikárov totiž zarába toľko, čo v minulosti, .


ILUSTRAČNÉ FOTO - ARCHÍV SME



Bratislavskí taxikári si za prepravu účtujú rovnaké sadzby ako pred ôsmimi rokmi. Mnohí z nich preto očakávajú, že v blízkej budúcnosti čaká bratislavské taxislužby zvyšovanie tzv. "kilometrovného". Väčšina taxikárov totiž zarába toľko, čo v minulosti, no ceny poistného a najmä benzínu či nafty sa v posledných rokoch stále zvyšujú. Stúpajú tiež ceny potravín, energií, ako aj platieb spojených s bývaním. To všetko sa odráža aj na životných nákladoch taxikárov. V hlavnom meste sa dnes cena prepravného na kilometer pohybuje od 12,50 do 20 korún. Platí to však pre telefonické objednávky. Je totiž rozdiel, či si zákazník objedná taxík cez telefón, alebo si ho vezme priamo zo stanovišťa. Základná sadzba, ktorá sa účtuje spolu so sadzbami za kilometer (tzv. prístavné), je väčšinou 20 korún.

"Drvivá väčšina Bratislavčanov, ktorí cestujú taxíkmi pravidelne, však využíva služby tých najlacnejších taxislužieb. Tie si účtujú približne od dvanásť do štrnásť korún za kilometer," hovorí 38-ročný taxikár Roman. V uliciach mesta jazdí priemerne až 14 hodín denne.

Samotní taxikári sadzby "kilometrovného" zvyšovať nemôžu. Určujú ich majitelia taxislužieb, ktorí ich zamestnávajú. Prevádzkové náklady taxislužieb pritom spočívajú v platoch dispečerov, ktorí prijímajú telefonické objednávky, a v poplatkoch mestu za stanovištia. "Ak chcem dnes robiť vo firme prevádzkujúcej taxíky, musím jej platiť okolo tritisíc korún mesačne za vysielačku, cez ktorú nám dispečeri rozdeľujú zákazníkov. Samozrejme, musím sa tiež prispôsobiť jej cenníku." Roman pripomína, že si k tomu treba prirátať benzín a poistku. Na živobytie mu teda zostane iba malá časť z toho, čo mu zákazníci zaplatia. "Bratislavským taxikárom sa nežije dobre. Sadzby prepravného sa nezvyšujú, pretože je veľká konkurencia. Taxíky dnes máte na každom rohu. S cenami sa určite bude musieť niečo robiť." Optimálna sadzba na kilometer z pohľadu taxikárov sa podľa neho pohybuje okolo 25 korún. Dodáva, že k takémuto výraznému zvýšeniu možne nedôjde, ale sadzby sa s najväčšou pravdepodobnosťou k tejto sume už čoskoro priblížia. (ds)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 805
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 076
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 934
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 637
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 057
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 128
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 058
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 451
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 693
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 910
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 440
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 294
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 6 938
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu