SME

Bratislavu zrejme čaká zdražovanie cien taxislužieb

Bratislavskí taxikári si za prepravu účtujú rovnaké sadzby ako pred ôsmimi rokmi. Mnohí z nich preto očakávajú, že v blízkej budúcnosti čaká bratislavské taxislužby zvyšovanie tzv. "kilometrovného". Väčšina taxikárov totiž zarába toľko, čo v minulosti, .

ILUSTRAČNÉ FOTO - ARCHÍV SME

Bratislavskí taxikári si za prepravu účtujú rovnaké sadzby ako pred ôsmimi rokmi. Mnohí z nich preto očakávajú, že v blízkej budúcnosti čaká bratislavské taxislužby zvyšovanie tzv. "kilometrovného". Väčšina taxikárov totiž zarába toľko, čo v minulosti, no ceny poistného a najmä benzínu či nafty sa v posledných rokoch stále zvyšujú. Stúpajú tiež ceny potravín, energií, ako aj platieb spojených s bývaním. To všetko sa odráža aj na životných nákladoch taxikárov. V hlavnom meste sa dnes cena prepravného na kilometer pohybuje od 12,50 do 20 korún. Platí to však pre telefonické objednávky. Je totiž rozdiel, či si zákazník objedná taxík cez telefón, alebo si ho vezme priamo zo stanovišťa. Základná sadzba, ktorá sa účtuje spolu so sadzbami za kilometer (tzv. prístavné), je väčšinou 20 korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Drvivá väčšina Bratislavčanov, ktorí cestujú taxíkmi pravidelne, však využíva služby tých najlacnejších taxislužieb. Tie si účtujú približne od dvanásť do štrnásť korún za kilometer," hovorí 38-ročný taxikár Roman. V uliciach mesta jazdí priemerne až 14 hodín denne.

Samotní taxikári sadzby "kilometrovného" zvyšovať nemôžu. Určujú ich majitelia taxislužieb, ktorí ich zamestnávajú. Prevádzkové náklady taxislužieb pritom spočívajú v platoch dispečerov, ktorí prijímajú telefonické objednávky, a v poplatkoch mestu za stanovištia. "Ak chcem dnes robiť vo firme prevádzkujúcej taxíky, musím jej platiť okolo tritisíc korún mesačne za vysielačku, cez ktorú nám dispečeri rozdeľujú zákazníkov. Samozrejme, musím sa tiež prispôsobiť jej cenníku." Roman pripomína, že si k tomu treba prirátať benzín a poistku. Na živobytie mu teda zostane iba malá časť z toho, čo mu zákazníci zaplatia. "Bratislavským taxikárom sa nežije dobre. Sadzby prepravného sa nezvyšujú, pretože je veľká konkurencia. Taxíky dnes máte na každom rohu. S cenami sa určite bude musieť niečo robiť." Optimálna sadzba na kilometer z pohľadu taxikárov sa podľa neho pohybuje okolo 25 korún. Dodáva, že k takémuto výraznému zvýšeniu možne nedôjde, ale sadzby sa s najväčšou pravdepodobnosťou k tejto sume už čoskoro priblížia. (ds)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 767
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 795
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 397
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 301
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 815
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 621
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 541
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 193
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 912
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 497
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 881
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 303
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu