SME

Mesto dobuduje cestu na Vlárskej

Mestská organizácia Generálny investor Bratislavy pripravuje rozšírenie Vlárskej ulice na Kramároch. Mesto totiž plánuje dobudovať na Vlárskej nedokončenú vozovku, po ktorej by mohli premávať autá aj hromadná doprava. Malo by tak vzniknúť druhé plnohodno

Horný úsek Vlárskej ulice na Kramároch čaká rozšírenie. Mesto tu chce vybudovať cestu, po ktorej by v budúcnosti mohli jazdiť autá aj MHD.

FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

tné prepojenie Kramárov a Koliby. Na dostavbu cesty pre autá a MHD je však táto ulica v súčasnosti príliš úzka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto plánuje rozšíriť Vlársku ulicu najmä v jej hornej časti, ktorá sa začína za viaduktom nad Magurskou. Zatiaľ na to však nemá dostatočný priestor. "Chceme preto od majiteľov tamojších rodinných domov vykúpiť časti pozemkov po okrajoch ulice, na ktorých majú ploty," hovorí Karol Kolada, viceprimátor Bratislavy pre dopravu. Horný úsek Vlárskej by sa tak rozšíril z každej strany o približne jeden až dva metre. "V budúcnosti by tu potom mohli premávať automobily aj vozidlá verejnej dopravy v oboch smeroch." Viceprimátor tiež zdôraznil, že Koliba nevyhnutne potrebuje druhú plnohodnotnú prístupovú cestu. V súčasnosti totiž môžu autá aj MHD na Kolibu jazdiť iba po ceste, ktorá sa začína na Podkolibskej ulici za železničným nadjazdom. "V prípade jej havarijného stavu je táto časť Bratislavy takmer úplne odrezaná od dopravy."

SkryťVypnúť reklamu

Rozšírená Vlárska ulica by v budúcnosti mala ústiť na Kolibe - na Jeséniovej, kde je konečná trolejbusov. Horný úsek Vlárskej sa v súčasnosti končí oploteným pozemkom, ktorý prepojeniu s Kolibou zatiaľ stojí v ceste. "Podľa mojich informácií je táto parcela majetkom mesta, terajší majiteľ ju má len dočasne prenajatú," vysvetľuje Kolada. Plot ohraničujúci pozemok by mali zbúrať. Mesto na ňom postaví posledný úsek vozovky na Vlárskej s dĺžkou približne 50 metrov.

Vedenie mesta predkladá na najbližšie rokovanie mestského zastupiteľstva návrh na výkup dotknutých častí pozemkov za cenu, ktorú určí posudok súdneho znalca. "Budeme vykupovať za trhové ceny," upresnil viceprimátor. (ds)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 15 968
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 399
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 545
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 343
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 058
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 014
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 689
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 344
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 656
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 144
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 622
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 331
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 906
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu