SME

Mesto sa snaží prilákať viac turistov

Samospráva mesta chce v budúcnosti prilákať do Bratislavy viac turistov. Štatistické čísla o návštevnosti síce stúpajú, ale hlavné mesto ešte stále nepatrí medzi známejšie turistické ciele v Európe. Magistrát chce v tejto turistickej sezóne zvýšiť záujem

FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

o Bratislavu aj novými propagačnými materiálmi a sloganom little big city (malé veľké mesto).

Základom nových propagačných materiálov je všeobecná brožúrka o meste s množstvom fotografií. Dopĺňa ju kalendár podujatí a brožúrky pamätihodností a prechádzky mestom, ubytovanie a doprava, Bratislava - jedna veľká reštaurácia a Bratislava ťa chce. Posledná časť je zameraná na mladých návštevníkov. Mesto použije na propagáciu aj nové logo, ktorého návrh vybralo vo verejnej súťaži.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Viceprimátorka Tatiana Mikušová upozornila, že na to, aby sem prichádzalo viac turistov, musí sa zlepšiť kvalita služieb. Turisti podľa nej tiež potrebujú dostatok prístupných informácií o možnostiach ubytovania, stravovania a voľnočasových aktivitách v meste. "Chceme turistom ukázať kultúru a históriu Bratislavy, ale zároveň ju propagovať ako mladé, dynamické a bezpečné mesto," doplnila Mikušová.

Vedúci magistrátneho oddelenia cestovného ruchu Igor Kuhn skonštatoval, že problémom Bratislavy je najmä to, že ju v zahraničí nepoznajú. "Iba málokto vie, kde leží a mnohí sa dokonca čudujú, keď sa dozvedia, že je iba sedemdesiat kilometrov od Viedne." Úlohou mesta je podľa neho dostať Bratislavu na turistickú mapu prostredníctvom spolupráce so zahraničnými médiami a prezentácií na medzinárodných turistických veľtrhoch i v zahraničných pobočkách Slovenskej agentúry pre cestovný ruch.

SkryťVypnúť reklamu

V poslednom čase sa v zahraničných denníkoch, časopisoch, ale aj v televíziách objavili veľmi priaznivé príspevky o Bratislave. Mnohé médiá ju dokonca označili za módny hit tohtoročnej európskej turistickej sezóny.

Magistrát chce rozvíjať aj kongresovú turistiku, ktorá je jednou z najlukratívnejších foriem turizmu z hľadiska tržieb. "Urobili sme prvé kroky, aby sme dostali Bratislavu na mapu kongresových miest," povedal Kuhn.

Magistrát chce tiež lepšie využiť blízkosť oveľa navštevovanejšej Viedne, s ktorou plánuje spoločné marketingové aktivity.

DAN SLÁDEK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 349
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 109
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 683
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 865
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 155
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 931
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 149
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 733
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 051
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 231
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 208
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu