FOTO SME - PAVOL FUNTÁL
o Bratislavu aj novými propagačnými materiálmi a sloganom little big city (malé veľké mesto).
Základom nových propagačných materiálov je všeobecná brožúrka o meste s množstvom fotografií. Dopĺňa ju kalendár podujatí a brožúrky pamätihodností a prechádzky mestom, ubytovanie a doprava, Bratislava - jedna veľká reštaurácia a Bratislava ťa chce. Posledná časť je zameraná na mladých návštevníkov. Mesto použije na propagáciu aj nové logo, ktorého návrh vybralo vo verejnej súťaži.
Viceprimátorka Tatiana Mikušová upozornila, že na to, aby sem prichádzalo viac turistov, musí sa zlepšiť kvalita služieb. Turisti podľa nej tiež potrebujú dostatok prístupných informácií o možnostiach ubytovania, stravovania a voľnočasových aktivitách v meste. "Chceme turistom ukázať kultúru a históriu Bratislavy, ale zároveň ju propagovať ako mladé, dynamické a bezpečné mesto," doplnila Mikušová.
Vedúci magistrátneho oddelenia cestovného ruchu Igor Kuhn skonštatoval, že problémom Bratislavy je najmä to, že ju v zahraničí nepoznajú. "Iba málokto vie, kde leží a mnohí sa dokonca čudujú, keď sa dozvedia, že je iba sedemdesiat kilometrov od Viedne." Úlohou mesta je podľa neho dostať Bratislavu na turistickú mapu prostredníctvom spolupráce so zahraničnými médiami a prezentácií na medzinárodných turistických veľtrhoch i v zahraničných pobočkách Slovenskej agentúry pre cestovný ruch.
V poslednom čase sa v zahraničných denníkoch, časopisoch, ale aj v televíziách objavili veľmi priaznivé príspevky o Bratislave. Mnohé médiá ju dokonca označili za módny hit tohtoročnej európskej turistickej sezóny.
Magistrát chce rozvíjať aj kongresovú turistiku, ktorá je jednou z najlukratívnejších foriem turizmu z hľadiska tržieb. "Urobili sme prvé kroky, aby sme dostali Bratislavu na mapu kongresových miest," povedal Kuhn.
Magistrát chce tiež lepšie využiť blízkosť oveľa navštevovanejšej Viedne, s ktorou plánuje spoločné marketingové aktivity.
DAN SLÁDEK