SME

Aster: Odťahovka bude netransparentná

Vedenie mesta chce ukončiť zmluvu so súkromnou spoločnosťou Aster o odťahovaní áut, v týchto dňoch prebiehajú rokovania. "K odľahovacej službe je veľa výhrad. Je verejným tajomstvom, že odťahovka pôsobí len v Starom Meste a Ružinove. Mesto chce dosiahnuť,

aby tí, ktorí boli odtiahnutí, zaplatili len skutočne vynaložené náklady," povedal hovorca primátora Milan Vajda.

Vedenie firmy Aster má na problém však iný názor. "O tom, koho odtiahnuť, rozhoduje mestská polícia, my len odťahujeme. Zatiaľ ide o vzájomnú kontrolu, ale keď táto činnosť bude v správe mesta, rozhodovacia a výkonná právomoc bude v jedných rukách. Bude to menej transparentné. Budem rád, keď sa odťahovky zbavíme, lebo nie je veľmi zisková. Ale ako občanovi mi to prekáža," tvrdí konateľ spoločnosti Aster Ján Gbúr.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vedenie odťahovky si myslí, že prevodom tejto činnosti na magistrát sa vytvoria podmienky pre klientelizmus. "Veľkú časť odtiahnutých áut tvoria vozidlá vplyvných ľudí. U nás ako súkromníkov nemajú veľkú možnosť intervencie. Keď to bude robiť mesto, rozhodovanie i výkon sa sústredia do jedných rúk a vznikne väčšia možnosť korupcie, finančného úniku a na magistráte dokonca politického lobingu."

Mesto sa tvrdeniam bráni. "Ľudia nemusia mať žiadne obavy, že by sa začali množiť výnimky," hovorí Vajda.

Keď správa odťahovky prejde na magistrát, budú musieť nakúpiť aj niekoľko odťahovacích áut, ktorých cena sa pohybuje okolo troch miliónov. Aster už kupcov na svoje vozidlá má.

Myšlienka odťahovky v správe mesta sa nepáči ani niektorým mestským poslancom. "Mesto by malo podobné činnosti skôr zabezpečovať a kontrolovať. Keď nie je dobrá zmluva, treba ju prerobiť, ale nie zrušiť. Podľa mňa to nebude zmena k lepšiemu," povedal predseda dopravnej komisie Tomáš Fabor.

SkryťVypnúť reklamu

Za odtiahnuté auto musia vodiči v súčasnosti zaplatiť tritisíc korún, denne sa odťahujú asi dve desiatky zle zaparkovaných vozidiel. Cena za odťah po zmene ešte nie je známa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 024
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 897
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 093
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 850
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 142
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 749
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 481
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 324
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 478
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 084
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 076
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 580
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu