Vedenie mesta chce ukončiť zmluvu so súkromnou spoločnosťou Aster o odťahovaní áut, v týchto dňoch prebiehajú rokovania. "K odľahovacej službe je veľa výhrad. Je verejným tajomstvom, že odťahovka pôsobí len v Starom Meste a Ružinove. Mesto chce dosiahnuť,
aby tí, ktorí boli odtiahnutí, zaplatili len skutočne vynaložené náklady," povedal hovorca primátora Milan Vajda.
Vedenie firmy Aster má na problém však iný názor. "O tom, koho odtiahnuť, rozhoduje mestská polícia, my len odťahujeme. Zatiaľ ide o vzájomnú kontrolu, ale keď táto činnosť bude v správe mesta, rozhodovacia a výkonná právomoc bude v jedných rukách. Bude to menej transparentné. Budem rád, keď sa odťahovky zbavíme, lebo nie je veľmi zisková. Ale ako občanovi mi to prekáža," tvrdí konateľ spoločnosti Aster Ján Gbúr.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Vedenie odťahovky si myslí, že prevodom tejto činnosti na magistrát sa vytvoria podmienky pre klientelizmus. "Veľkú časť odtiahnutých áut tvoria vozidlá vplyvných ľudí. U nás ako súkromníkov nemajú veľkú možnosť intervencie. Keď to bude robiť mesto, rozhodovanie i výkon sa sústredia do jedných rúk a vznikne väčšia možnosť korupcie, finančného úniku a na magistráte dokonca politického lobingu."
Mesto sa tvrdeniam bráni. "Ľudia nemusia mať žiadne obavy, že by sa začali množiť výnimky," hovorí Vajda.
Keď správa odťahovky prejde na magistrát, budú musieť nakúpiť aj niekoľko odťahovacích áut, ktorých cena sa pohybuje okolo troch miliónov. Aster už kupcov na svoje vozidlá má.
Myšlienka odťahovky v správe mesta sa nepáči ani niektorým mestským poslancom. "Mesto by malo podobné činnosti skôr zabezpečovať a kontrolovať. Keď nie je dobrá zmluva, treba ju prerobiť, ale nie zrušiť. Podľa mňa to nebude zmena k lepšiemu," povedal predseda dopravnej komisie Tomáš Fabor.
Za odtiahnuté auto musia vodiči v súčasnosti zaplatiť tritisíc korún, denne sa odťahujú asi dve desiatky zle zaparkovaných vozidiel. Cena za odťah po zmene ešte nie je známa.