. Po ôsmich mesiacoch užívania a splácania "bez navýšenia úrokov" opakovane dochádzalo k prehrievaniu počítača. Reklamáciu dodávateľ neuznal a dve pozastavené splátky dôrazne vyžadoval vrátane poplatkov z omeškania.
Odpoveď Združenia slovenských spotrebiteľov
Spotrebiteľ mal pri nespokojnosti vrátiť počítač v zákonnej lehote. Zrušiť zmluvu o splátke (bez postihu a sankcie) alebo vyžadovať zľavu z ceny za nedodané príslušenstvo. Následne pri výskyte reklamácie písomne sa obrátiť na splátkovú firmu a oznámiť, že nemôže plnohodnotne využívať výrobok a požiadať o odklad splátok alebo výmenu výrobku. Ďalším krokom môže byť odstúpenie od kúpno-predajnej zmluvy (v tomto prípade od zmluvy o splátke). Nedôstojné vymáhanie platieb vyhrážaním sa, prípadne iným násilným pôsobením treba bezodkladne riešiť trestným oznámením alebo podnetom okresnému prokurátorovi.
JOSEF LOUNEK, I. podpredseda rady ZSS