ogramu do používania odovzdaná prvá lávka, premosťujúca budúcu petržalskú diaľnicu - lávka Incheba. Jej dokončenie zdržala najmä zmena projektu petržalského korza, ktorého je lávka súčasťou.
Projekt lávky sa menil - v pôvodnom projekte bolo, že lávka pôjde cez Inchebu až k Novému mostu. Po zmene bude končiť na druhej strane Einsteinovej ulice a k Novému mostu bude už pokračovať pešia komunikácia, obchádzajúca areál Incheby. To, že sa projekt menil, spôsobilo aj časové posunutie celej výstavby lávky a petržalského korza.
Päť lávok by malo prispieť k fungovaniu mesta. Už aj situácia pred začatím výstavby diaľnice bola totiž nevyhovujúca pre chodcov, ktorí museli prechádzať cez viac- prúdovú Einsteinovu ulicu. Priechody bez semaforov sú nebezpečné a využívajú ich vo veľkom chodci, korčuliari aj cyklisti. Priechody pre peších by v prípade diaľnice neboli možné vôbec, pretože diaľnica bude ohraničená nepriechodnou hlukovou stenou.
Petržalčania sa obávali, že prechádzanie cez Einsteinovu sa ešte zhorší, keď jej stredom povedie stavenisko diaľnice. A tomu zodpovedá aj dnešný stav. Priechody a chodníky, ktoré nadväzujú na priechody pre chodcov, sú znečistené blatom zo stavby a prechádzajú nimi veľké vozidlá pracujúce na stavbe. Navyše si tieto úseky všimli aj automobilisti a často ich využívajú, aby mohli zmeniť smer a prefrčia po priechode určenom pre chodcov z jedného pruhu Einsteinovej ulice do druhého. Aj napriek výstavbe diaľnice je na Einsteinovej ulici zachovaná plná obojsmerná premávka v dvoch pruhoch.
Na tejto komunikácii je najväčšia intenzita dopravy na celom území Slovenska, čo znamená, že za 24 hodín tadiaľto prejde asi 40-tisíc vozidiel. Križuje sa tu osobná doprava s hromadnou a tiež tu dochádza k úrovňovému križovaniu peších a cyklistov.
"Komunikácie a priľahlé chodníky udržiavame umývaním cisternami a mechanikou. Prašnosť v priestore výkopových prác znižujeme polievaním. Dôraz kladieme zvlášť na oblasti, kde stavba diaľnice hraničí s priechodmi pre chodcov," hovorí Oľga Krišková zo Slovenskej správy ciest. Dodáva, že stavba v každej etape zabezpečuje zachovanie peších trás cez koridor diaľnice v miestach pôvodných prechodov a to až do vybudovania lávok. "Nakoľko sa však buduje za plnej premávky, na stavbe dôjde aj k nepredvídateľným okolnostiam, ktoré vzbudzujú nevôľu verejnosti," dodala Krišková.
Prvá lávka, ktorá vyrieši problémy chodcov a cyklistov v tejto lokalite, by mala byť podľa aktuálneho harmonogramu hotová 30. mája tohto roku a posledná 30. augusta 2005. Termín ukončenia stavebných prác však neurčuje dátum, keď budú lávky odovzdané do užívania verejnosti. "Po ukončení stavebných prác bude nasledovať preberacie konanie, potom odovzdanie objektov obstarávateľovi stavby a ďalej budúcemu správcovi. Po preberacích konaniach budú nasledovať kolaudácie a potom sa lávky odovzdajú verejnosti," hovorí Oľga Krišková zo Slovenskej správy ciest.