Hoci je oficiálne jazda na skútroch povolená len na Dunaji a niekoľkých vymedzených plochách, skútre často vidieť aj na bagroviskách v okolí mesta. FOTO - ARCHÍV
Skútrovanie na jazerách v okolí Bratislavy je z roka na rok obľúbenejšie. Vlani stála jazda na skútroch v Senci jeden ľudský život. Do 22-ročnej kúpajúcej sa dievčiny narazil na skútri jej priateľ, ktorý nezvládol otočku. Žena utrpela zranenia krčnej chrbtice a hlavy, jej telo sa ľuďom z vody podarilo vytiahnuť až po dlhšom čase.
"Skútre sa môžu používať iba na vyhradených plochách. V Bratislavskom kraji sú to hlavný tok Dunaja, dunajské ramená a petržalské jazero Zemník," hovorí Alena Toševová z krajského policajného riaditeľstva. Na niektorých plochách sa môže udeliť jednorazová výnimka, napríklad pre preteky. Vlani bolo aj napriek trvalému zákazu medzi skútristami obľúbené napríklad jazero vo Vojke a Guláška pri Senci.
Každý skúter musí mať evidenčné číslo a jazdec musí byť vlastníkom preukazu vodiča malého plavidla. V Bratislavskom kraji je zaevidovaných približne 150 skútrov, nie všetci jazdci však majú potrebné doklady. Jazerá obľúbené skútristami sa chystajú cez sezónu kontrolovať policajti z poriečneho oddelenia a poriadkoví policajti. Ak zistia, že jazdec nemá v poriadku papiere alebo jazdí na zakázanej ploche, posunú prípad na Štátnu plavebnú správu. "V konaní o priestupku môže dostať skútrista pokutu do päťtisíc korún, v správnom konaní sa môže sankcia vyšplhať až na dvestotisíc," hovorí Ľubomír Feješ z plavebnej správy.
Skútre sa často pohybujú aj stokilometrovou rýchlosťou, niektoré modely majú vyše sto konských síl. Okrem rizika kolízie s plavcami hrozí nebezpečenstvo aj jazdcom, pád vo veľkej rýchlosti na hladinu je takmer ako pád na betón. Splodiny zo spaľovacích motorov a oleje znečisťujú životné prostredie. MARTIN KÓŇA