Podvečerné jazdy mestom na in-line korčuliach sú v európskych metropolách veľmi obľúbené. Od 11. júna budú mať rovnakú možnosť aj bratislavskí korčuliari.
FOTO INTERNET - WWW.UNBREAKABLE.NL
Trasa Bratislava in-line
Nám. slobody - Nám. 1. mája - Suché mýto - Nám. SNP - Kamenné nám. - Štúrova ul. - Šafárikovo nám. - Starý most - parkovisko pri Lunaparku (prestávka) - Starý most - Šafárikovo nám. - Vajanského nábrežie - Rázusovo nábrežie - Staromestská ul. - tunel pod Hodžovým námestím - Nám. 1. mája - Nám. slobody (alebo druhá verzia od Staromestskej ulice - Hodžovo námestie - Štefánikova ul. - Spojná ul. - Banskobystrická ul. - Štefanovičova ul. - Nám. slobody)
Organizátori hľadajú dobrých korčuliarov, ktorí by sa chceli stať členmi organizačného tímu. Prihlásiť sa môžu prostredníctvom stránky www.bratislava-inline.sk (bude sprevádzkovaná o pár dní) alebo na info@bratislava-inline.sk.
Vyznávači jazdy na kolieskových korčuliach, ktorí sa doteraz zväčša tlačili na oboch dunajských hrádzach, dostanú od 11. júna až do septembra možnosť zajazdiť si vždy v piatok večer v bratislavských uliciach. Pravidelné stretnutia sa budú konať pod hlavičkou Bratislava in-line a pôjde o zhruba dvojhodinovú jazdu mestom. Na Námestí slobody sa korčuliari začnú schádzať už okolo 19.00, štartovať sa bude medzi 20.30 a 21.00.
"Nepôjde len o pár nadšencov, boli by sme radi, aby prišiel čo najväčší počet ľudí, a preto musí byť všetko dokonale zorganizované. Spolupracujeme s magistrátom, mestskými časťami Staré Mesto a Petržalka, s políciou i Červeným krížom," hovorí Lea Hurbanová.
Takéto korčuliarske párty sa s úspechom organizujú po celej Európe a bratislavskí organizátori len prevzali ich model. V Mníchove, Bruseli, Londýne, Amsterdame sa zídu v uliciach mesta desaťtisíce ľudí a spoločne putujú mestom. V Paríži dokonca museli pre veľkú popularitu týchto akcií vytvoriť špeciálnu in-line policajnú jednotku.
"Vpredu pôjde sprievodné vozidlo polície a rovnaké bude pelotón uzatvárať. Policajti sa postarajú vždy o krátkodobé, iba niekoľkominútové uzatvorenie križovatiek a pomôžu aj s bezpečnosťou na frekventovaných miestach. Okrem nich bude pracovať aj zhruba 20-členný, farebne odlíšený organizačný tím. Bude dbať na to, aby sa pelotón netrhal a aby sa účastníci nezatúlali do bočných uličiek. Všetci budú medzi sebou komunikovať vysielačkami. Cez víkend sme sa boli vo Viedni pozrieť, ako majú organizáciu zvládnutú oni," vysvetľuje Marek Majerčák.
Zajazdiť si môže prísť každý, treba len stihnúť štart, nebude sa platiť žiadny poplatok. O dobrú náladu sa už pred štartom budú starať pojazdné music boxy, ktoré budú putovať mestom spolu s korčuliarmi. "S hudbou sa to nebude preháňať, musíme dodržať večerný pokoj. Aj tak rátame s tým, že obyvatelia sa rozdelia na dva tábory. Niektorí budú za a iní proti. Podobnú situáciu zažili na začiatku organizátori v každom meste. Časom sa tolerancia zvýšila aj u ľudí, aj u vodičov. Na križovatkách pokojne počkali, kým pelotón prejde, mávali či zatrúbili. Akcia sa stala súčasťou letnej atmosféry mesta.
PROKOP SLOVÁČEK