Slávnostné otvorenie prvej klopenej dráhy na Slovensku v roku 1952.
ckého štadióna z roku 1939. Nachádza sa medzi tenisovými dvorcami Slovana (dnes v susedstve s Národným tenisovým centrom) a vtedajším mestským kúpaliskom. Počas výstavby bolo použitých vyše 7000 kubických metrov hliny, ktorú sem navozilo 2000 nákladných áut a obrovské množstvo betónu. Brigádnici, ktorí odpracovali na stavbe viac ako 6000 hodín, pochádzali z radov študentov, železničiarov, armády a priaznivcov cyklistiky.
Tesne po otvorení dráhy písala dobová tlač: "Blížil sa termín celoštátnych majstrovstiev v stíhacích pretekoch mužov na 4 km, no dráha bola hotová iba do troch štvrtín, podobala sa veľkému rumovisku a svojím výzorom nijako nehovorila, že bude do stanoveného termínu hotová. V stredu 23. augusta 1952, sotva tesár zabil posledný klinec do bariéry na čerstvo vyschnutý betón, ktorý ešte pred 10 dňami bol v cementových vreciach, prišli vyskúšať kvalitu dráhy tí najpovolanejší cyklisti na čele s Veselým, Cihlářom a Ružičkom."
Bratislavčanom učarovali hlavne preteky za motorovými vodičmi, ich reprezentant Vlasto Ružička dosiahol na novej dráhe priemernú rýchlosť na jeden okruh 72 km za hodinu a jeden okruh absolvoval za 20 sekúnd.
Na klopenej dráhe cyklistického štadióna vyrástlo viacero výborných cyklistov, napríklad Miklušica, Škvarenina, Molnár, Menschy, Ružička i olympijský víťaz a trojnásobný majster sveta Anton Tkáč.
IGOR MACHAJDÍK
FOTO - ARCHÍV