„Môj syn Radko od 14 mesiacov poznal všetky písmená. V októbri mal päť rokov a od druhého polroka by mal nastúpiť do prvej triedy. Veľmi sa teší, na rozdiel od jeho budúcej učiteľky. U nás ho totiž nechce učiť nikto,“ posťažovala si mladá žena. So zaujat
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
ím pozorovala prváčikov a učiteľku pri hodine hudobnej výchovy. Sedeli na zemi a počúvali zvuky, ktoré lúdila z huslí. „Nó, čo by to mohlo byť? Aké zvieratko?“ pýtala sa. Deti spontánne vykrikovali: „Myš.“ „Vták.“ „Mačička.“ Hodina skončila a deti sa rozpŕchli.
Radkova mamička so svojím synom sa od narodenia rozprávala a spievala mu. Kúpila mu puzzle s číslami a písmenami, po ktorých ako batoľa liezol.
Dve učiteľky prišli na deň otvorených dverí až z Brezna. Aj na ich škole by sa od budúceho školského roku mala otvárať trieda pre mimoriadne nadané deti. „Máme zopár nadaných detí aj v našom regióne,“ hovorí Ingrid Beňačková. „Tieto deti sú úplne iné a v klasických školách nemajú možnosť rozvíjať svoj talent. Nemajú možnosť postupovať takým tempom, ako by mohli a chceli. Ani ostatné deti im dobre nerozumejú.“
Učiteľka, ktorá práve skončila hodinu hudobnej výchovy učí druhákov. Okrem hudobnej aj slovenský jazyk, matematiku, prvouku a obohatenie. „Obohatenie je niečo, čo je nad rámec učebných osnov. Minulý rok som robila s deťmi vesmír. Rozprávali sme sa o každej planéte, deti si z toho robili referáty. Bola som fascinovaná – deti vedeli nielen aká je tá ktorá planéta veľká, ale aj ako je vzdialená od Slnka, ktorá je najchladnejšia a veľa iných vecí.“ (jm)