SME

Dopadne cestný obchvat ako metro?

Už na jar budúceho roku sa začne prestavovať Galvaniho ulica v Novom Meste, z dvojpruhovej komunikácie vznikne štvorprúdová. Galvaniho ulica sa tak stane dôležitým dopravným uzlom, bude slúžiť ako jedna z prístupových ciest k letisku a na diaľnicu Mierová


1 - možný vjazd do tunela, ktorý povedie popod Karpaty a vyústi pri krematóriu v Lamači
2 - Pekná cesta
3 - Račianska ulica



– Senecká, ktorá je práve vo výstavbe. Okrem pripojenia na diaľnicu bude prestavba ulice prvým krokom k výstavbe toľko diskutovaného nultého okruhu. Dnes už naň existujú dve rôzne štúdie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sa nultý okruh bude financovať, sa však ešte nevie, nie je známy ani presný termín dokončenia. Riaditeľ GIB Kamil Beladič hovorí o roku 2014 a o stavbe po etapách. Treba len dúfať, že projekt nestihne podobný osud ako metro.

SkryťVypnúť reklamu

Nultý okruh spojí východné mestské časti (Rača, Vajnory, Pod. Biskupice, Vrakuňa) so západnými (Lamač, Záhorská Bystrica, Devínska Nová Ves, čiastočne Dúbravka a Devín). Začínať bude na Galvaniho, pokračovať cez Žabí majer, tunelom cez Karpaty a vyústi v Lamači pod krematóriom v lokalite Hodonínska. Trasa asi 13-kilometrového okruhu bude v okolí Železnej studničky a Kačína viesť po estakádach. Rozdiel medzi dvoma štúdiami je v dĺžke tunelovej trate (6,1 km a 5,63 km) a type tunela.

Tunelové trasy sa navrhujú ako dve dvojprúdové tunelové rúry. Majú v nich premávať autá aj MHD, ale bez zastávok, chodci a cyklisti nebudú mať do tunela prístup. Stáť by mali 13 až 14 miliárd korún.

Ani severná tangenta nemá termíny

O koncepčnom riešení problémov bratislavskej dopravy sa má najbližšie diskutovať 19. novembra v Primaciálnom paláci. Témou bude najmä projekt severnej tangenty, ktorá má spojiť Pražskú s Jarošovou ulicou. Projekt sprevádza odpor občianskych združení i obyvateľov, ktorých sa výstavba dotkne a prídu o svoje domy.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto ako investor tvrdí, že projekt severnej tangenty zlepší plynulosť dopravy, protivníci zasa, že vyrieši problém Šancovej, posunie ju severnejšie a na Smrečianskej vznikne nové Račianske mýto. Ani v prípade severnej tangenty sa zatiaľ nehovorí o konkrétnych termínoch, tie závisia od dohody investora a občanov.

Posudzovali sa už tri varianty, do ďalšieho kola diskusie sa vybrali dva. Jeden, tunelový - na trase sa striedajú štyri tunely a trasa takmer kopíruje existujúce spojenie Pionierskej s Pražskou. V ďalšom variante sa navrhuje spojenie tunelom cez kopec Stráže, na trase budú dva tunely a šesť mostných objektov. Náklady sa pohybujú od štyroch do siedmich miliárd korún.

V roku 1945 mala Bratislava 69 km2 a 130-tisíc obyvateľov, jazdilo po nej okolo 400 áut. Dnes má mesto rozlohu 368 km2 , 428 672 obyvateľov a zaregistrovaných okolo dvestotisíc áut. Denný tranzit predstavuje asi desaťtisíc vozidiel. Z 809 km komunikácií je na území mesta 35 km diaľnic.

SkryťVypnúť reklamu

Najzaťaženejšie ulice sú Račianska – 40-tisíc áut denne, Einsteinova – 45-tisíc áut denne, Bajkalská – 74-tisíc áut denne, Prístavný most 86-tisíc vozidiel denne.

Tieto štatistiky vedú magistrát k realizácii dopravných stavieb vnútri mesta, tvrdí, že vyriešia kolaps v doprave. Medzi dopravné stavby, ktorých investorom je mesto, patrí dokončenie úseku diaľnice D2 v Mlynskej doline, severná tangenta, prestavba Galvaniho ul., nultý okruh.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 561
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 017
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 602
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 345
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 169
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 934
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 651
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 666
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 281
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 654
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 627
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 670
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 574
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 064
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu