Dopadne cestný obchvat ako metro?

Už na jar budúceho roku sa začne prestavovať Galvaniho ulica v Novom Meste, z dvojpruhovej komunikácie vznikne štvorprúdová. Galvaniho ulica sa tak stane dôležitým dopravným uzlom, bude slúžiť ako jedna z prístupových ciest k letisku a na diaľnicu Mierová


1 - možný vjazd do tunela, ktorý povedie popod Karpaty a vyústi pri krematóriu v Lamači
2 - Pekná cesta
3 - Račianska ulica



– Senecká, ktorá je práve vo výstavbe. Okrem pripojenia na diaľnicu bude prestavba ulice prvým krokom k výstavbe toľko diskutovaného nultého okruhu. Dnes už naň existujú dve rôzne štúdie.

Ako sa nultý okruh bude financovať, sa však ešte nevie, nie je známy ani presný termín dokončenia. Riaditeľ GIB Kamil Beladič hovorí o roku 2014 a o stavbe po etapách. Treba len dúfať, že projekt nestihne podobný osud ako metro.

Nultý okruh spojí východné mestské časti (Rača, Vajnory, Pod. Biskupice, Vrakuňa) so západnými (Lamač, Záhorská Bystrica, Devínska Nová Ves, čiastočne Dúbravka a Devín). Začínať bude na Galvaniho, pokračovať cez Žabí majer, tunelom cez Karpaty a vyústi v Lamači pod krematóriom v lokalite Hodonínska. Trasa asi 13-kilometrového okruhu bude v okolí Železnej studničky a Kačína viesť po estakádach. Rozdiel medzi dvoma štúdiami je v dĺžke tunelovej trate (6,1 km a 5,63 km) a type tunela.

Tunelové trasy sa navrhujú ako dve dvojprúdové tunelové rúry. Majú v nich premávať autá aj MHD, ale bez zastávok, chodci a cyklisti nebudú mať do tunela prístup. Stáť by mali 13 až 14 miliárd korún.

Ani severná tangenta nemá termíny

O koncepčnom riešení problémov bratislavskej dopravy sa má najbližšie diskutovať 19. novembra v Primaciálnom paláci. Témou bude najmä projekt severnej tangenty, ktorá má spojiť Pražskú s Jarošovou ulicou. Projekt sprevádza odpor občianskych združení i obyvateľov, ktorých sa výstavba dotkne a prídu o svoje domy.

Mesto ako investor tvrdí, že projekt severnej tangenty zlepší plynulosť dopravy, protivníci zasa, že vyrieši problém Šancovej, posunie ju severnejšie a na Smrečianskej vznikne nové Račianske mýto. Ani v prípade severnej tangenty sa zatiaľ nehovorí o konkrétnych termínoch, tie závisia od dohody investora a občanov.

Posudzovali sa už tri varianty, do ďalšieho kola diskusie sa vybrali dva. Jeden, tunelový - na trase sa striedajú štyri tunely a trasa takmer kopíruje existujúce spojenie Pionierskej s Pražskou. V ďalšom variante sa navrhuje spojenie tunelom cez kopec Stráže, na trase budú dva tunely a šesť mostných objektov. Náklady sa pohybujú od štyroch do siedmich miliárd korún.

V roku 1945 mala Bratislava 69 km2 a 130-tisíc obyvateľov, jazdilo po nej okolo 400 áut. Dnes má mesto rozlohu 368 km2 , 428 672 obyvateľov a zaregistrovaných okolo dvestotisíc áut. Denný tranzit predstavuje asi desaťtisíc vozidiel. Z 809 km komunikácií je na území mesta 35 km diaľnic.

Najzaťaženejšie ulice sú Račianska – 40-tisíc áut denne, Einsteinova – 45-tisíc áut denne, Bajkalská – 74-tisíc áut denne, Prístavný most 86-tisíc vozidiel denne.

Tieto štatistiky vedú magistrát k realizácii dopravných stavieb vnútri mesta, tvrdí, že vyriešia kolaps v doprave. Medzi dopravné stavby, ktorých investorom je mesto, patrí dokončenie úseku diaľnice D2 v Mlynskej doline, severná tangenta, prestavba Galvaniho ul., nultý okruh.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  9. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  10. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 442
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 125
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 425
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 170
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 440
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 184
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 045
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 757
  9. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 646
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 571