SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Dopadne cestný obchvat ako metro?

Už na jar budúceho roku sa začne prestavovať Galvaniho ulica v Novom Meste, z dvojpruhovej komunikácie vznikne štvorprúdová. Galvaniho ulica sa tak stane dôležitým dopravným uzlom, bude slúžiť ako jedna z prístupových ciest k letisku a na diaľnicu Mierová


1 - možný vjazd do tunela, ktorý povedie popod Karpaty a vyústi pri krematóriu v Lamači
2 - Pekná cesta
3 - Račianska ulica



– Senecká, ktorá je práve vo výstavbe. Okrem pripojenia na diaľnicu bude prestavba ulice prvým krokom k výstavbe toľko diskutovaného nultého okruhu. Dnes už naň existujú dve rôzne štúdie.

Ako sa nultý okruh bude financovať, sa však ešte nevie, nie je známy ani presný termín dokončenia. Riaditeľ GIB Kamil Beladič hovorí o roku 2014 a o stavbe po etapách. Treba len dúfať, že projekt nestihne podobný osud ako metro.

Skryť Vypnúť reklamu

Nultý okruh spojí východné mestské časti (Rača, Vajnory, Pod. Biskupice, Vrakuňa) so západnými (Lamač, Záhorská Bystrica, Devínska Nová Ves, čiastočne Dúbravka a Devín). Začínať bude na Galvaniho, pokračovať cez Žabí majer, tunelom cez Karpaty a vyústi v Lamači pod krematóriom v lokalite Hodonínska. Trasa asi 13-kilometrového okruhu bude v okolí Železnej studničky a Kačína viesť po estakádach. Rozdiel medzi dvoma štúdiami je v dĺžke tunelovej trate (6,1 km a 5,63 km) a type tunela.

Tunelové trasy sa navrhujú ako dve dvojprúdové tunelové rúry. Majú v nich premávať autá aj MHD, ale bez zastávok, chodci a cyklisti nebudú mať do tunela prístup. Stáť by mali 13 až 14 miliárd korún.

Ani severná tangenta nemá termíny

O koncepčnom riešení problémov bratislavskej dopravy sa má najbližšie diskutovať 19. novembra v Primaciálnom paláci. Témou bude najmä projekt severnej tangenty, ktorá má spojiť Pražskú s Jarošovou ulicou. Projekt sprevádza odpor občianskych združení i obyvateľov, ktorých sa výstavba dotkne a prídu o svoje domy.

Skryť Vypnúť reklamu

Mesto ako investor tvrdí, že projekt severnej tangenty zlepší plynulosť dopravy, protivníci zasa, že vyrieši problém Šancovej, posunie ju severnejšie a na Smrečianskej vznikne nové Račianske mýto. Ani v prípade severnej tangenty sa zatiaľ nehovorí o konkrétnych termínoch, tie závisia od dohody investora a občanov.

Posudzovali sa už tri varianty, do ďalšieho kola diskusie sa vybrali dva. Jeden, tunelový - na trase sa striedajú štyri tunely a trasa takmer kopíruje existujúce spojenie Pionierskej s Pražskou. V ďalšom variante sa navrhuje spojenie tunelom cez kopec Stráže, na trase budú dva tunely a šesť mostných objektov. Náklady sa pohybujú od štyroch do siedmich miliárd korún.

V roku 1945 mala Bratislava 69 km2 a 130-tisíc obyvateľov, jazdilo po nej okolo 400 áut. Dnes má mesto rozlohu 368 km2 , 428 672 obyvateľov a zaregistrovaných okolo dvestotisíc áut. Denný tranzit predstavuje asi desaťtisíc vozidiel. Z 809 km komunikácií je na území mesta 35 km diaľnic.

Skryť Vypnúť reklamu

Najzaťaženejšie ulice sú Račianska – 40-tisíc áut denne, Einsteinova – 45-tisíc áut denne, Bajkalská – 74-tisíc áut denne, Prístavný most 86-tisíc vozidiel denne.

Tieto štatistiky vedú magistrát k realizácii dopravných stavieb vnútri mesta, tvrdí, že vyriešia kolaps v doprave. Medzi dopravné stavby, ktorých investorom je mesto, patrí dokončenie úseku diaľnice D2 v Mlynskej doline, severná tangenta, prestavba Galvaniho ul., nultý okruh.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  6. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  7. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. Úprava osobného motorového vozidla
  10. Important information for Brazilians living in Slovakia
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 497
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 116
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 494
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 991
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 718
  6. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 11 081
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 219
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje 9 684
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 615
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 523
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu