Mliekarenské firmy pripravili v rámci propagačnej akcie ochutnávku jogurtov a iných mliečnych výrobkov. Hoci v rade stáli zväčša dôchodcovia a bezdomovci, niečo sa ušlo aj deťom.
Naučiť deti piť viac mlieka bolo hlavným cieľom včerajšej akcie na Kamennom námestí pri príležitosti Svetového dňa mlieka. "Podobná akcia prebieha v meste už šiesty rok, cieľom je robiť osvetu medzi deťmi. Na programe je viacero súťaží, budú sa pliesť korbáčiky z nití, deti môžu kresliť na tému mlieko, súťažiť v pití kakaa a podobne. Fotíme aj deti s mliečnymi fúzami, o najzábavnejšej snímke potom rozhodnú čitatelia detských časopisov," povedala organizátorka podujatia Miroslava Verešvárska z agentúry Markline.
Pred asi stovkou divákov začal kultúrny program vystúpením hadej ženy a pezinskej tanečnej skupiny Break step. Zaujímavý pohľad bol na najmladšieho, iba štvorročného tanečníka Erika, ktorý predviedol breakdancové sólo na hlave. Najväčším ťahákom bolo niekoľko krátkych vystúpení českej formácie Maxim Turbulenc. O náladu sa počas popoludnia starali moderátori televíznej Bábovky Martin a Igor aj zabávač Rišo Vrablec.
Niektoré mliekárne pripravili na podujatí aj ochutnávky jogurtov a syrov. Akcia síce bola primárne určená deťom, v rade na ochutnávky zadarmo však silne prevažovali dôchodcovia a bezdomovci. "S tým sme, bohužiaľ, rátali, ale dúfame, že deti sa cez nich k jogurtom pretlačia," so smiechom dodala organizátorka. (mk)
FOTO SME - PAVOL MAJER