SME

Vzducholoď nad Bratislavou už tak skoro neuvidíme

Od posledného víkendu sa Bratislavčania častejšie pozerali na oblohu - v pravidelných intervaloch totiž nebo nad mestom križovala vzducholoď. Bohužiaľ, nedošlo na tých, ktorí si chceli kúpiť lístky, išlo iba o propagačnú akciu súkromnej spoločnosti ...

Vzducholoď Zeppelin NT je o niekoľko metrov dlhšia než Boeing 747. Do vzduchu sa vzniesla presne 100 rokov od chvíle, keď sa nad hladinu Bodamského jazera vzniesla prvá pokusná vzducholoď grófa Ferdinanda von Zeppelina. Zeppelin NT môže vyletieť až do výšky približne dva a pol kilometra a nosnosť lode je takmer dve tony. Dnes sa presunie do Slovinska. Snímka zachytáva dopĺňanie paliva. FOTO SME - PAVOL MAJER

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od posledného víkendu sa Bratislavčania častejšie pozerali na oblohu - v pravidelných intervaloch totiž nebo nad mestom križovala vzducholoď. Bohužiaľ, nedošlo na tých, ktorí si chceli kúpiť lístky, išlo iba o propagačnú akciu súkromnej spoločnosti BMW. Od soboty do stredy urobila vzducholoď asi tridsať letov nad mestom. Dnes sa plavidlo presunie do slovinskej Ľubľany, odkiaľ poletí v rámci reklamnej akcie cez Juhosláviu do Bulharska, Turecka a na Ukrajinu.

SkryťVypnúť reklamu

Vzducholoď sa s najväčšou pravdepodobnosťou do Bratislavy tak skoro nevráti. Na svete existujú len tri moderné vzducholode. Tú, ktorú sme mali možnosť vidieť nad mestom, prenajímajú na reklamné účely, ďalšia lieta na vyhliadkových trasách nad Nemeckom, tretiu si kúpili na podobné účely Japonci. Jazda vo vzducholodi nie je lacnou záležitosťou, hodinový výlet nad Nemeckom vyjde jedného pasažiera v prepočte na trinásťtisíc korún.

Vzducholode boli v preprave začiatkom minulého storočia dlho konkurenciou lietadlám, ťažším ako vzduch. Od ich využívania sa úplne upustilo po tragédii vzducholode Hindenburg v roku 1937, keď od elektrickej iskry vybuchol vodík v balóne a vzducholoď zhorela. "Súčasné vzducholode sú absolútne bezpečné, lebo ich plníme nehorľavým héliom. Aj keby sa pokazili všetky motory, vzducholoď jemne pristane na zemi," hovorí nemecký pilot plavidla. Takmer osemdesiatmetrová vzducholoď s kabínou pre trinásť ľudí môže dosiahnuť rýchlosť 120 kilometrov za hodinu, nad mestom lietala bežnou 80-kilometrovou rýchlosťou. (mk)

SkryťVypnúť reklamu

Na vzducholoď boli na svoju škodu zvedaví aj vodiči

Rannú špičku na Moste SNP skomplikovala havária, do ktorej sa zaplietlo šesť áut. Vyše hodiny bol pre hromadnú kolíziu pojazdný len jeden pruh smerom do mesta, zápchy sa tvorili už od nákupného centra Aupark. "Autá idú ráno po moste pomerne nahusto. Keď predo mnou auto prudko zastalo, lebo nabúralo do predchádzajúceho, nestihol som už zabrzdiť. Musím sa priznať, že som sa v tom momente úplne nesústredil, lebo som sa pozeral na vzducholoď," hovorí jeden z vodičov zapletených do havárie. (mk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 58 910
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 098
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 672
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 442
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 872
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 152
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 919
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 148
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 583
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 029
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 229
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 203
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu