V blízkosti podchodu je zriadená nová obojsmerná zastávka ŽST Petržalka. Zastavujú na nej všetky autobusy, ktoré premávajú po Panónskej ceste. Vzhľadom na veľmi krátku vzdialenosť tejto novej zastávky od pôvodných zastávok v smere do mesta dopravný podnik zrušil zastávku Ševčenkova.
Podchod pri petržalskej železničnej stanici plánovala mestská časť sprístupniť v marci, kolaudácia však nebola úspešná. Námestník riaditeľa Štátneho dráhového úradu Štefan Hrivňák vtedy povedal, že stavebník nesplnil náležitosti, ktoré sú podmienkou na vydanie kolaudačného rozhodnutia v zmysle stavebného zákona.
"Nepredložili nám úplnú dokladovú časť, bez ktorej nemôžeme podchod skolaudovať." So sprístupnením podchodu súviselo nie jedno, ale viacero kolaudačných konaní a rozhodnutí a Štátny dráhový úrad podchod skolaudoval až minulý týždeň.
Stavba podchodu sa začala v prvých mesiacoch roku 2003 a realizoval ju Doprastav, a. s. Časť podchodu bola výnimočne v prevádzke tri dni počas návštevy pápeža v septembri minulého roka. Investorom stavby je mestská časť a podchod je súčasťou petržalského korza. Podchod mestská časť odovzdala do správy železniciam SR, dopravný podnik spravuje novovybudované zastávky MHD, o svetelnú signalizáciu sa stará mesto. Celkové náklady na výstavbu boli okolo 23 miliónov korún. (japa)