"Približne pred dvoma týždňami pracovníci narazili na komplikovanú zónu s narušenou horninou v predpokladanej šírke 20 až 25 metrov, prekonať by ju mali do troch týždňov," povedal Štefan Choma, vedúci útvaru prípravy a výstavby tunelov Slovenskej správy ciest, ktorá je obstarávateľom razičských prác. Podľa neho razba, ktorá sa začala v decembri minulého roka, pokračuje podľa časového harmonogramu, tunel by mal byť prerazený a pripravený pre ďalšie práce koncom roku 2005. "Celý tunel bude hotový v roku 2007," dodal.
Tunel Františka budú tvoriť dve samostatné tunelové rúry, každá s dvoma jazdnými pruhmi. Bude vybavený modernou technológiou, riadiacou celý chod tunela - vetranie, osvetlenie, dopravu a v prípade kolíznych a nehodových situácií aj jeho uzavretie. Výstavba tunela je z geologického hľadiska náročná, keďže približne tretina razenej časti prechádza cez porušené zóny.
(sita)