SME

Cech taxikárov sa chystá lobovať za jednotné ceny

Cech taxikárov chce presadiť, aby legislatíva umožňovala obciam určiť pre taxikárov jednotnú cenu za kilometer a základnú sadzbu. "Nechápeme totiž, ako môže niekto u nás ponúkať zákazníkom cenu 10 až 12 korún za kilometer, keď náklady vyjdú na osem ...

Cech taxikárov chce presadiť, aby legislatíva umožňovala obciam určiť pre taxikárov jednotnú cenu za kilometer a základnú sadzbu. "Nechápeme totiž, ako môže niekto u nás ponúkať zákazníkom cenu 10 až 12 korún za kilometer, keď náklady vyjdú na osem korún. Na druhej strane sú tu aj taxikári, ktorí si za kilometer účtujú 150 korún," hovorí Peter Masár, viceprezident Cechu taxikárov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Rakúsku určujú jednotné ceny taxikárom obce. Napríklad vo Viedni stojí kilometer 1,10 eura a základná sadzba, ktorú zaplatí zákazník pri nástupe, je 2 eurá.

SkryťVypnúť reklamu

Stretnutie so svojimi členmi včera usporiadal Cech taxikárov v Bratislave. Hovorili najmä o problémoch taxikárov v meste. Sťažnosti odzneli napríklad na adresu mestskej polície. "Na stanovištiach v centre nám často parkujú v noci autá a polícia ich neodtiahne, ani keď ju telefonicky upozorníme," sťažoval sa mladý taxikár.

V Bratislave majú taxikári 260 boxov, čo je asi jeden na štyroch taxikárov.

Box v centre stojí 36,5-tisíca ročne. "Boxov je málo, najmä v centre mesta," hovorí Peter Masár, viceprezident Cechu taxikárov. Podľa neho je v meste taxikárov priveľa. "Vo Viedni je ich štyritisíc, v Bratislave viac ako dvetisíc." Masár si myslí, že preto, lebo ak sa niekto chcel stať u nás taxikárom, nemusel mať ani vlastné auto. Len vodičský preukaz a čistý výpis z registra trestov. Po vstupe Slovenska do Európskej únie už však musí mať každý taxikár absolvovanú skúšku odbornej spôsobilosti. Do 1. mája ju však bude mať podľa jeho slov asi len polovica bratislavských taxikárov.

SkryťVypnúť reklamu

Zazneli aj konkrétne požiadavky na dopravné výnimky pre taxikárov. Týkali sa najmä vstupu do centra mesta. "Obyvatelia sa čudujú, že im auto nemôžeme pristaviť pred dom. Poukazujú na iné autá, ktoré do pešej zóny majú povolený vstup. Ťažko sa mi vysvetľuje aj turistom, ktorí idú napríklad do hotela Perugia, že ich musím vyložiť pri Veľkom Baťovi." (japa)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 058
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 8 277
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 110
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 079
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 521
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 223
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 083
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 187
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 678
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 465
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 18 240
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 764
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 392
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 332
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu