Cech taxikárov chce presadiť, aby legislatíva umožňovala obciam určiť pre taxikárov jednotnú cenu za kilometer a základnú sadzbu. "Nechápeme totiž, ako môže niekto u nás ponúkať zákazníkom cenu 10 až 12 korún za kilometer, keď náklady vyjdú na osem korún. Na druhej strane sú tu aj taxikári, ktorí si za kilometer účtujú 150 korún," hovorí Peter Masár, viceprezident Cechu taxikárov.
V Rakúsku určujú jednotné ceny taxikárom obce. Napríklad vo Viedni stojí kilometer 1,10 eura a základná sadzba, ktorú zaplatí zákazník pri nástupe, je 2 eurá.
Stretnutie so svojimi členmi včera usporiadal Cech taxikárov v Bratislave. Hovorili najmä o problémoch taxikárov v meste. Sťažnosti odzneli napríklad na adresu mestskej polície. "Na stanovištiach v centre nám často parkujú v noci autá a polícia ich neodtiahne, ani keď ju telefonicky upozorníme," sťažoval sa mladý taxikár.
V Bratislave majú taxikári 260 boxov, čo je asi jeden na štyroch taxikárov.
Box v centre stojí 36,5-tisíca ročne. "Boxov je málo, najmä v centre mesta," hovorí Peter Masár, viceprezident Cechu taxikárov. Podľa neho je v meste taxikárov priveľa. "Vo Viedni je ich štyritisíc, v Bratislave viac ako dvetisíc." Masár si myslí, že preto, lebo ak sa niekto chcel stať u nás taxikárom, nemusel mať ani vlastné auto. Len vodičský preukaz a čistý výpis z registra trestov. Po vstupe Slovenska do Európskej únie už však musí mať každý taxikár absolvovanú skúšku odbornej spôsobilosti. Do 1. mája ju však bude mať podľa jeho slov asi len polovica bratislavských taxikárov.
Zazneli aj konkrétne požiadavky na dopravné výnimky pre taxikárov. Týkali sa najmä vstupu do centra mesta. "Obyvatelia sa čudujú, že im auto nemôžeme pristaviť pred dom. Poukazujú na iné autá, ktoré do pešej zóny majú povolený vstup. Ťažko sa mi vysvetľuje aj turistom, ktorí idú napríklad do hotela Perugia, že ich musím vyložiť pri Veľkom Baťovi." (japa)