Písomnou skúškou zo slovenského jazyka sa včera začali maturitné skúšky na Gymnáziu Grösslingová. Žiaci si mohli vybrať medzi umeleckým rozprávaním, fejtónom, úvahou a článkom do školského časopisu. "Najviac žiakov si vybralo umelecké rozprávanie a úvahu. Článok do školského časopisu bol spojený so vstupom do Európskej únie a myslím, že žiaci sa báli, aby sa nezmýlili v nejakých faktoch," hovorí Daniela Veselovská, učiteľka slovenčiny na Gymnáziu na Grösslingovej ulici. Umelecké rozprávanie malo byť na tému Šípy jari a úvaha bola spojená s témou múdrosti. "Myslím, že preto si tento rok výnimočne žiaci zvolili skôr umelecké rozprávanie ako úvahu. Otázku, či je múdrejší ten, kto všetko vie, alebo ten, kto veľa vecí chápe, si asi nevedeli sami zodpovedať." Podľa učiteľky písomná maturita zo slovenčiny nie je spojená so stresom. "Ešte som sa nestretla s tým, že by sa študenti sťažovali, že nevedeli prácu napísať alebo témy boli ťažké."
Študenti mohli používať počas písania slovníky či Pravidlá slovenského pravopisu. Učiteľ, ktorý vykonáva dozor, do ich práce nezasahuje. "Žiaci už vedia, že pýtať sa nemôžu a berú nás len ako dozerajúcu dospelú osobu."
"Vybral som si jarné šípy, lebo ináč mi nič nevyhovovalo," povedal Robo, ktorý stál na chodbe už hodinu pred záverom písomnej maturity. Jeho spolužiak Milan písal úvahu. "Moja úvaha bola o tom, že nie je múdry ten, čo vie veľa, ale ten, čo vie, čo treba. Myslím, že by som mohol mať z práce jednotku, ale keďže hodnotenie slohu je subjektívna záležitosť, pokojne to môže byť aj dvojka," zhodnotil svoj výkon maturant Milan.
Spolužiaci sa zhodli, že písomná maturita zo slovenčiny nebola pre nich náročná. "Horšie to bude vo štvrtok na písomnej maturite z matematiky." Tá čaká na Gymnáziu na Grösslingovej žiakov, ktorí chodia do tried s matematickým zameraním.