Škrípanie električkových kolies je napriek nedávnej rekonštrukcii električkovej trate okolo Reduty stále počuť na koncertoch v Slovenskej filharmónii. "Hlučnosť ako keby sa zvýšila," hovorí generálny riaditeľ filharmónie Jozef Tkáčik. Povrch trate na Mostovej ulici je pritom práve pre odhlučnenie urobený z kvalitného hladkého asfaltu, a nie z dlažby.
Oproti stavu pred rekonštrukciou sa však niečo zmenilo k lepšiemu - prestali vibrácie, ktoré prejazd vozidiel spôsoboval, a tak sa už dnes koncertná sieň netrasie. "Jedinou záchranou bude výmena okien za zvukotesné, ktorú plánujeme asi o dva až dva a pol roka," skonštatoval Tkáčik.
Samospráva mesta Bratislava pritom v minulom roku investovala do rekonštrukcie trate na Mostovej 60 miliónov korún. Vedenie mesta navyše prezentovalo rekonštrukciu koľajových zvrškov na Mostovej ako jeden zo svojich úspechov.
Okrem toho podľa neho Dopravný podnik mesta Bratislavy prisľúbil, že bude postupne nakupovať odpérované a nehlučné električky. "My sa ale viac spoliehame na tie naše okná, ktoré môžu urobiť revolúciu, čo sa týka dobrého a nerušeného počúvania koncertov v Redute," dodal riaditeľ.
Existuje však ešte jedno riešenie, ako umožniť návštevníkom koncertov nerušený zážitok. Filharmónia by mohla požiadať dopravný podnik, aby v prípade významnejších koncertov električkovú dopravu odklonil. Podľa Tkáčika o tejto veci ešte obe inštitúcie nerokovali, túto alternatívu však využijú počas májového Parlamentného zhromaždenia NATO v Redute.
Počas rekonštrukcie električkovej trate od júna do decembra 2003 vymenili 600-metrový obojsmerný úsek električkovej trate na Mostovej a Jesenského ulici. Na ploche 200 metrov v blízkosti budovy Reduty položili trať s použitím technológie so svetovými parametrami, čo sa týka zníženia vibrácií a hlučnosti. Mesto technológiu vybralo aj pre petíciu Slovenskej filharmónie, ktorú podpísalo 2177 občanov. (tasr, ds)