SME

Ad: Odborníci myšlienku električky nepodporili

Po prečítaní príspevkov o riešení nosného systému MHD v meste v prílohe SME Bratislava zo dňa 12. 3. 2004 som sa rozhodol reagovať a objasniť niektoré skreslené závery uvedeného článku k tejto problematike.

Autor Ing. Peter Guttman v príspevku tendenčne uzatvára, že nikto z odborníkov, ktorí sa zúčastňovali hľadania riešenia nosného dopravného systému, nepodporil myšlienku realizácie električkovej trasy po Starom moste. Zabudol dodať, že "ako definitívne riešenie". Ako dôkaz si dovolím citovať niektoré závery z rokovania skupiny expertov, posudzujúcich návrhy nosného systému MHD v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1. Cieľom nosného systému je založiť otvorený, perspektívny, spoľahlivý koľajový segregovaný systém, schopný prispôsobiť sa budúcim podmienkam rozvoja mesta a nárokov na prepravu.

SkryťVypnúť reklamu

2. Nosný systém má umožniť vo výhľade maximálnu kompatibilitu mestského a regionálneho systému.

3. Pre cieľový stav sú najvhodnejšie trasy, ktoré v centre mesta vytvárajú okruh, na ktorý sa napájajú štyri radiály. Radiály sa napájajú na okruh v dvoch prestupových uzloch.

4. Segregovanie trás nosného systému v centre mesta sa uvažuje v podzemnej úrovni. Segregácia trás na radiálach je podmienená lokálnymi pomermi územia.

5. Vedenie trás nosného systému v centre mesta determinuje spôsob a miesto prechodu radiály z Petržalky pod Dunajom.

8. Pre urýchlenie prvej realizačnej fázy prechodu nosného systému cez Dunaj sa ponúka alternatíva prechodu na Šafárikovo námestie mostom cez Dunaj s napojením na jestvujúci koľajový systém na ľavom brehu Dunaja.

SkryťVypnúť reklamu

Citované závery sú v súlade s postupom väčšiny miest s obdobnými problémami. Budovanie nového rýchlodráhového systému nezávisle od existujúceho električkového systému si môže dovoliť len niekoľko viacmiliónových bohatých miest.

Prekvapuje aj záver spomínaného článku, že spomínané riešenie nie je riešením nosného dopravného systému, pričom prínos pre obyvateľov Rače, Vajnôr, Lamača a Nového Mesta je minimálny?! Je to predčasný záver, predchádza vlastnému projektu stavby.

Ja si myslím, že vhodnejšie bude, ak všetci zainteresovaní prispejú počas projektovej prípravy k technicky a funkčne najvhodnejšiemu riešeniu, zdôvodnenému fundovanými argumentmi. (Krátené.)

Prof. T. HOLLAREK, stavebný inžinier

Nepodpísané listy neuverejňujeme. Redakcia si vyhradzuje právo listy redakčne upravovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 182
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 856
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 271
  5. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 198
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 184
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 082
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 842
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 856
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 926
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 668
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 221
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 787
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 473
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 177
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 136
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu