nej dopravy v našom euroregióne je pre nás jednou z priorít predĺženie regionálnej trate Viedeň - Wolfsthal až do Bratislavy-Petržalky," povedal Filistein.
Vybudovanie tohto úseku trate by znamenalo obnovenie pôvodnej železničnej trate medzi Viedňou a naším hlavným mestom z roku 1914 a umožnilo by železničné prepojenie medzi bratislavským a viedenským letiskom. Dohoda všetkých strán v tejto veci je veľmi reálna už v blízkej budúcnosti. "S takýmto riešením musia súhlasiť aj ministerstvá dopravy oboch štátov, Spolková republika Dolné Rakúsko, mesto Bratislava, ako aj starostovia Hainburgu a Wolfsthalu," doplnil Filistein.
Železničná trať by však mala význam pre Bratislavčanov, ktorí nechcú alebo nemôžu chodiť do okolitých rakúskych obcí a Viedne autom.
Samosprávny kraj si už nechal vypracovať štúdiu železničného spojenia Bratislavy s Wolfsthalom, v ktorej sú dve reálne alternatívy trasy na slovenskej strane. Podľa prvej by trať viedla z petržalskej železničnej stanice cez výrobný areál Matadoru, druhá predpokladá čiastočnú obchádzku petržalskej priemyselnej zóny. Obidve alternatívy obsahujú napojenie na rakúsku stranu trate v blízkosti hraničného priechodu Bratislava - Berg. Odhadované náklady sú takmer 2 až 3,5 milióna eur na slovenskej strane, podľa toho, ktorý variant sa uplatní. Na rakúskej strane je to 3 až 4,7 milióna eur. V odhadoch však nie sú zarátané výkupy pozemkov.
Na rokovaní medzivládnej komisie vo Viedni sa zúčastnili aj zástupcovia slovenského a rakúskeho ministerstva dopravy, bratislavského magistrátu mesta Viedeň a Železníc Slovenskej republiky.
DAN SLÁDEK