SME

Kraj rokuje o železnici Petržalka - Wolfsthal

Bratislavský samosprávny kraj rokoval vo Viedni o železničnom prepojení Petržalky s rakúskou obcou Wolfsthal. Za kraj sa rokovania slovensko-rakúskej medzivládnej komisie zúčastnil predseda krajskej dopravnej komisie Roman Filistein. "Z hľadiska železnič

nej dopravy v našom euroregióne je pre nás jednou z priorít predĺženie regionálnej trate Viedeň - Wolfsthal až do Bratislavy-Petržalky," povedal Filistein.

Vybudovanie tohto úseku trate by znamenalo obnovenie pôvodnej železničnej trate medzi Viedňou a naším hlavným mestom z roku 1914 a umožnilo by železničné prepojenie medzi bratislavským a viedenským letiskom. Dohoda všetkých strán v tejto veci je veľmi reálna už v blízkej budúcnosti. "S takýmto riešením musia súhlasiť aj ministerstvá dopravy oboch štátov, Spolková republika Dolné Rakúsko, mesto Bratislava, ako aj starostovia Hainburgu a Wolfsthalu," doplnil Filistein.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Železničná trať by však mala význam pre Bratislavčanov, ktorí nechcú alebo nemôžu chodiť do okolitých rakúskych obcí a Viedne autom.

Samosprávny kraj si už nechal vypracovať štúdiu železničného spojenia Bratislavy s Wolfsthalom, v ktorej sú dve reálne alternatívy trasy na slovenskej strane. Podľa prvej by trať viedla z petržalskej železničnej stanice cez výrobný areál Matadoru, druhá predpokladá čiastočnú obchádzku petržalskej priemyselnej zóny. Obidve alternatívy obsahujú napojenie na rakúsku stranu trate v blízkosti hraničného priechodu Bratislava - Berg. Odhadované náklady sú takmer 2 až 3,5 milióna eur na slovenskej strane, podľa toho, ktorý variant sa uplatní. Na rakúskej strane je to 3 až 4,7 milióna eur. V odhadoch však nie sú zarátané výkupy pozemkov.

SkryťVypnúť reklamu

Na rokovaní medzivládnej komisie vo Viedni sa zúčastnili aj zástupcovia slovenského a rakúskeho ministerstva dopravy, bratislavského magistrátu mesta Viedeň a Železníc Slovenskej republiky.

DAN SLÁDEK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 335
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 569
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 343
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 394
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 541
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 246
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 556
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 515
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu