SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Bratislavské rafterky pádlovali v Indii

Hoci sa vodácka sezóna ešte poriadne nerozbehla, rafteri už majú za sebou prvé veľké podujatie. Na predhorí indických Himalájí sa konali preteky India Cup 2004, ktoré boli súčasťou začínajúceho sa Svetového pohára a zúčastnili sa na nich aj slovenské ...


Indickí diváci pozorujú rafterky Mistralu Bratislava v plnom nasadení. FOTO PRE SME - MARTIN ŽÁK



Hoci sa vodácka sezóna ešte poriadne nerozbehla, rafteri už majú za sebou prvé veľké podujatie. Na predhorí indických Himalájí sa konali preteky India Cup 2004, ktoré boli súčasťou začínajúceho sa Svetového pohára a zúčastnili sa na nich aj slovenské ženy. Reprezentovala nás posádka Mistralu Bratislava v zložení Júlia Halamová (kapitánka), Hana Vargová, Eva Hochschornerová, Natália Borecká, Veronika Kvetáková a Monika Beňušová. Boli to vôbec prvé veľké preteky v Indii. Ďalšie preteky Svetového pohára budú v Indonézii. Bude ich viacero, ale ešte sa presne nevie kde. Termíny sa určujú "za pochodu". Dokonca ešte nie je známy termín ani miesto majstrovstiev Európy, lebo organizácia je finančne náročná a treba zháňať sponzorov. Hovorí sa o októbri v Nemecku, Turecku alebo v Česku.

Museli prísť s mužom

Dievčatá spolu s Martinom Žákom absolvovali desaťdňový výlet, samotné preteky trvali tri dni. Do Dillí, hlavného mesta druhej najľudnatejšej krajiny na svete, prileteli za osem hodín priamo z Bratislavy, potom však nasledovala 16-hodinová cesta autobusom do strediska Shimla v provincii Himachal Pradesch. "Potom sme ešte tri hodiny cestovali džípom na miesto pretekov, samé serpentíny a pod nami priepasť. Doprava bola veľmi chaotická. Naša MHD je oproti tomu prechádzka ružovou záhradou," opísala čerstvé zážitky kapitánka Halamová.

"Domáci organizátori nám odporúčali prísť aj s mužom, lebo pre ženy bez sprievodu je to tam nebezpečné. Tamojší ľudia prvýkrát videli, že aj ženy môžu trénovať s mužmi a že môžu byť aj rýchlejšie. Sklamané sme jedine z toho, že sme nevideli himalájske končiare, lebo sme boli hlboko v údolí. Ubytovaní sme boli v stanoch," pokračovala Halamová.

Rieky ako v Slovinsku

Preteky sa konali na rieke Satluj nad provinčným mestom Shimla, vzdialeným od hlavného mesta Dillí 300 kilometrov severne. Je to jedna z troch riek stekajúcich z Tibetskej plošiny. Ďalsie dve sú svetoznáme Hindus a Brahmaputra. Preteky boli priamo pod vrcholmi Leo Pargial (6770 m) a Manirang (6593 m). "Trať nebola technicky veľmi náročná, neprekážalo nám ani veľa kameňov. Po ťažkých úsekoch s vlnami nasledovali roviny. Pripomínalo mi to slovinské rieky. Šprint bol na najdivokejšom úseku rieky a rozhodovali tam sekundy. Veľké vlny dvíhali špičky raftov, takže bolo treba rozmýšľať, kadiaľ pôjdeme," opísala preteky, v ktorých skončili naše rafterky celkovo druhé za Češkami. Na minuloročných majstrovstvách sveta na Lipenskej priehrade v Česku boli Bratislavčanky hneď za domácimi bronzové. Titul získali Novozélanďanky.

Opäť tesne za Češkami

Po šprinte, paralelnom šprinte a slalome boli Slovenky na tom úplne rovnako ako Češky, obe posádky boli prvé. Keďže sa záverečná disciplína zjazd, respektíve maratón podľa pravidiel štartuje systémom, že prvá posádka je zvýhodnená, mali organizátori problém, koho postaviť dopredu. Napokon sa rozhodli pre intervalový štart po dvoch minútach, aby nepoškodili ani jeden z tímov. Posádka Mistralu Bratislava prehrala len o tri sekundy, čo je pri 28-minútovom maratóne naozaj minimálny rozdiel.

V posledný deň pobytu v horách sa konala tradičná jazda priateľstva (tzv. friendship jazda). "Všetky tímy spolu splavujú úsek rieky. Oblievame sa vodou a robíme si zle. Je to dobrá zábava. Prípadne sa do jedného raftu natlačíme aj dvanásti," dodala Halamová.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 230
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 557
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 636
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 081
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 609
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 899
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 235
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 529
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 378
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 548
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu