Lávky na Moste Lafranconi slúžia ako rekreačná trasa prevažne cez deň, po zotmení sa pre porozbíjané svetlá stávajú nebezpečným miestom.
a k jeho oprave sa nikto nemá.
Most Lafranconi je súčasťou diaľnice D2 z Bratislavy do Prahy. Celá stavba bola preto v správe Riaditeľstva diaľnic, od roku 1995 sa o most stará Slovenská správa ciest. Lávky na oboch stranách mosta fungujú od roku 1992, patrilo k nim aj desať stožiarov a štrnásť nástenných svietidiel na moste a 56 lámp na parkovisku pod mostom. "Zo zákona nám vyplýva povinnosť postarať sa o ochranu diaľnic a zaistenie bezpečnej, rýchlej, plynulej a hospodárnej premávky na nich. Osvetlenie lávok nie je nevyhnutne potrebné pre ochranu a zabezpečenie plynulej premávky na cestách. Napriek tomu sme osvetlenie viackrát opravovali a starali sa o jeho údržbu. Keďže svetlá stále niekto rozbíjal a kradli nám aj káble a iné zariadenia, prijali sme rozhodnutie, že lávky nebudú osvetlené. Už roky sa snažíme lávky odovzdať do majetku magistrátu, žiaľ, neúspešne," hovorí Juraj Fürst zo Slovenskej správy ciest.
Mesto je majiteľom lávok na všetkých ostatných mostoch, aj na diaľničnom Prístavnom moste. Na magistráte sa však bránia. "Neevidujeme žiadnu žiadosť, s ktorou by sa Slovenská správa ciest na nás obrátila so záujmom zveriť nám lávku do správy. Ak nás požiadajú, sme priravení začať rokovania. Nie je možné robiť akékoľvek investície do cudzieho majetku, nemôžeme teda zabezpečiť ani osvetlenie na lávkach Lafranconi, ktoré nám nepatria," reaguje hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. Kým sa teda nedotiahnu spory ohľadne správy lávok, na moste sa večer svietiť nebude. MARTIN KÓŇA
FOTO SME - PAVOL MAJER