SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Nové logo mesta Bratislavy má byť aj vtipné

Do súťaže o logotyp Bratislavy, ktorú vyhlásil magistrát mesta spolu so Slovenským centrom dizajnu na začiatku roka, sa prihlásilo 600 autorov z celého Slovenska s vyše deväťsto návrhmi. Súťaž mesto uzavrelo 5. marca. Sedemčlenná medzinárodná porota ...

Do súťaže o logotyp Bratislavy, ktorú vyhlásil magistrát mesta spolu so Slovenským centrom dizajnu na začiatku roka, sa prihlásilo 600 autorov z celého Slovenska s vyše deväťsto návrhmi. Súťaž mesto uzavrelo 5. marca. Sedemčlenná medzinárodná porota z nich včera vyberala tie najlepšie.

"Autormi návrhov sú odborníci, ale aj laická verejnosť. Viacerí využili možnosť poslať dva návrhy," hovorí Milan Vajda, hovorca primátora mesta.

"Najdôležitejšie je, aby logo bolo odlišné od druhých, aby vyjadrovalo osobitú identitu Bratislavy," povedal Ranko Novak, profesor z Umeleckej akadémie v Ľubľane, ktorý je predsedom poroty. Dodal, že logo musí byť kvalitné, ale nie je podstatné, či ho vytvoril amatér, alebo profesionál. "Nemusí obsahovať nič z konkrétnych reálií mesta, ale musí byť nezameniteľné a patriť k mestu - napríklad ako znak medveďa patrí k Berlínu," hovorí Novak.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Wladyslawa Plutu z Akadémie umenia v Krakove, je dôležité, aby logo odrážalo súčasnosť mesta. "Logo má byť viac aktuálne a neformálnejšie ako oficiálny symbol mesta, ktorým je erb. Bratislava je dynamickým mestom a potrebuje aj aktuálny symbol," zdôraznil Pluta. "Logo by mohlo byť aj vtipné, ale musí to byť humor tej najvyššej kvality." Predstavenie nového loga a jeho prvé použitie plánuje mesto pri príležitosti vstupu do Európskej únie.

Logotyp popri oficiálnych heraldických symboloch mesta, ktorými sú erb, vlajka a pečať, dotvára vizuálny štýl mesta. Bude sa používať pri komunikácii orgánov samosprávy, kultúrno-spoločenských podujatiach organizovaných magistrátom, ako aj pri komunikácii so zahraničím. Autor víťazného loga získa odmenu 100-tisíc korún, druhé miesto ocenia sumou 30- a tretie 20-tisíc korún. Víťazné logo bude magistrát prezentovať v priebehu tohto mesiaca.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 648
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 548
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 10 158
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 913
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 549
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 734
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 479
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 456
  9. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 391
  10. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 330
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu