FOTO SME - MIROSLAVA - CIBULKOVÁ
V súčasnosti sa pre projekt električkového spojenia do Petržalky spracováva štúdia, ktorá posúdi možnosť využitia Starého mosta na vedenie trasy rýchlej električky. Most však musí mesto opraviť. Svojou výškou ani šírkou podľa európskej klasifikácie nevyhovuje lodnej doprave.
"Pre Starý most je doporučená podjazdná výška desať metrov, v skutočnosti má most podjazdnú výšku 7,59 metra. Podľa európskej klasifikácie vodných ciest je minimálna podjazdná výška 9,10 metra," povedal Ján Juria, riaditeľ Štátnej plavebnej správy a vedúci služobného úradu.
Okrem nevyhovujúcej výšky má most nepriaznivú aj požadovanú minimálnu šírku v plavebnom otvore. Dunajská komisia so sídlom v Budapešti odporučila pri prvej najbližšej rekonštrukcii most prebudovať. Konkrétny termín komisia neurčila a nesúvisí s naším vstupom do Európskej únie. Niektorí odborníci tvrdia, že na to, aby most vyhovoval týmto kritériám, bude nutné ho nanovo postaviť. Námestník Kolada si vie v tomto priestore predstaviť promenádny typ mosta pre peších, cyklistov a električkovú trať MHD. Pre veľmi hrubé porovnanie - náklady na vybudovanie mosta Košická sa pohybujú v sume okolo 3,6 miliardy korún. (dro)